نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت خروج آمریکا از سوریه هیچ تغییری در سیاستهای ضدایرانی این رژیم ایجاد نمی‌کند.

نتانیاهو: ایستادگی قاطع ما علیه ایران در سوریه با خروج آمریکا از این کشور تغییر نمی‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر مدعی شد تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه هیچ تأثیری بر سیاستهای این رژیم علیه ایران نخواهد داشت.

بنیامین نتانیاهو روز چهارشنبه که در آکادمی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی صحبت می‌کرد، مدعی شد: «تصمیم ترامپ سیاست ما مبنی بر ایستادگی قاطع علیه ایران در سوریه را تغییر نمی‌دهد».

نخست‌وزیر  و مقامات رژیم صهیونیستی در حالی ادعای بی‌اساس حضور نظامی ایران در سوریه را تکرار می‌کنند که مقامات ارشد کشورمان و دولت سوریه بارها تأکید کردند که حضور ایران در سوریه صرفاً مستشاری آنهم به درخواست دمشق برای مبارزه با تروریسم است.

او همچنین ادعا کرد در آکادمی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، سلاحها و سامانه‌هایی در حال تولید است که هم‌اکنون در هیچ جای جهان وجود ندارد.

هفته گذشته شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه در پنتاگون گزارش داد آمریکا به زودی تمام نیروهای خود را از سوریه خارج خواهد کرد. به گفته این منابع، این تصمیم توسط شخصِ ترامپ گرفته شده است.

همچنین روزنامه وال‌استریت ژورنال نیز به نقل از مقامات دولتی آگاه اعلام کرد آمریکا در تدارک خروج کامل نیروهای خود از سوریه است. به نوشته این روزنامه آمریکایی، «این اقدام، راهبرد آمریکا در خاورمیانه را دچار آشفتگی می‌کند».

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز در توییتی خبر رسانه‌های آمریکایی مبنی بر خروج کامل نیروهای این کشور از سوریه را تلویحا تایید کرد و نوشت: «ما داعش را در سوریه شکست دادیم، این تنها دلیل ما برای ماندن در آنجا بود».

رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور پیش از این نیز بارها مدعی شده بودند که واشنگتن به‌ زودی نیروهای خود را از سوریه خارج می‌کند، اما پس از مدتی اظهارات خود را تکذیب کردند و خروج نیروهایشان از سوریه را مشروط به خروج ایران از این کشور کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار