بنیاد ملی نخبگان مازندران در صورت پویایی نخبه‌ها تا زمان استقرار آن‌ها در پارک‌های علم و فناوری حمایت می‌کند.

محسن جهانشاهی رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران در حاشیه مراسم قدردانی از نخبگان جوان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه در حوزه‌های کارآفرینی جشنواره‌های رویش سالانه در کشور برگزار می‌شود و مختراعان مازندرانی هم آثار خود را به این جشنواره ارسال می‌کنند، گفت: در صورت کسب مقام عنوان مخترع سطح ۳ به این نخبگان تعلق می‌گیرد و پس از آن تسهیلات در اختیارشان قرار می‌گیرد تا بتوانند به سطح ۲ برسند.

وی افزود: نخبه‌ها پس از رسیدن به سطح ۲ می‌توانند مرکز دانش بنیان تاسیس کنند و از طریق مراکز نوآوری و استقرار در پارک‌های علم و فناوری از آن‌ها حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

جهانشاهی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل در بنیاد ملی نخبگان نخبه‌های دارای رتبه کمتر از ۱۵۰ به صورت اتوماتیک به مدت یک سال زیر پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند، گفت: همچنین افرادی که توانستند در المپیاد‌های ملی و بین المللی مقام کسب کردند هم از حمایت‌ها برخوردار می‌شوند.

وی کار بنیاد ملی نخبگان را حمایت نخبه‌ها از دبستان تا کهنسالی بیان کرد و افزود: نخبگی یک فرایند پویا است و به همین خاطر علاوه بر سال اول، در سال‌های بعد عملکرد نخبه‌ها بررسی می‌شود تا در صورت امکان از ادامه خدمات بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند شوند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران گفت: در حوزه دبستان نخبه‌ها از طریق طرح ملی شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر (شهاب) شناسایی، انتخاب و هدایت می‌شوند.

جهانشاهی با بیان اینکه ۴۵ هزار دانش اموز مازندرانی اکنون زیرپوشش بنیاد ملی نخبگان هستند، افزود: در حوزه دانشگاه هم ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نخبه هستند از خدمات بهره مند می‌شوند.

 

حمایت از نخبه‌ها از دبستان تا کهنسالی

 

حمایت از نخبه‌ها از دبستان تا کهنسالی

اسفندیار نظری معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران هم در این همایش گفت: ۶۹۱ طرح پارسال به جشنواره خوارزمی ارسال شد که از این تعداد ۴ طرح پذیرفته شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۱۵۹ دانش آموز مازندرانی پارسال در المپیاد علمی شرکت کردند، افزود: ۴۹۳ نفر به مرحله دوم و ۱۵ نفر به مرحله سوم رسیدند که علی عالیشاه از نکا توانست مدال طلا را کسب کند.

نظری گفت: ۹ هزار و ۲۶۶ دانش آموز مازندرانی امسال تاکنون برای شرکت در المپیاد علمی ثبت نام کردند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود: ابتکار، خلاقیت و نوآوری در دستور کار ما است و در المپیاد نانو مازندران جایگاه سوم کشوری را دارد.

حمایت از نخبه‌ها از دبستان تا کهنسالی

حمایت از نخبه‌ها از دبستان تا کهنسالی

در پایان این مراسم از ۳۵ نفر از برگزیدگان کنکور سراسری، مسابقات بین المللی آزاد ربوکاپ ایران و المپیاد‌های برتر کشوری و جهانی سال ۹۷ قدردانی شد.

حمایت از نخبه‌ها از دبستان تا کهنسالی

حمایت از نخبه‌ها از دبستان تا کهنسالی

حمایت از نخبه‌ها از دبستان تا کهنسالی

 

انتهای پیام/ آ.

استقرار نخبه‌های مازندرانی در پارک‌های علم و فناوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.