فرماندار تربت جام گفت: مجمع مشورتی بانوان با هم اندیشی مشاوران و رابطین ادارات و تصمیم گیری در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی در شهرستان تلاش کنند.

مجمع مشورتی بانوان برای بر طرف کردن آسیب‌های اجتماعی شهرستان تلاش کنندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،  مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام در جلسه هم اندیشی مجمع مشورتی بانوان و مشاوران و رابطین ادارات با اشاره به اینکه دستاورد‌های حماسه نه دی به صورت نمایشگاهی در ادارات اطلاع رسانی شود گفت: به مناسبت حماسه ۹ دی در ادارات و مدارس جلسات بصیرت افزایی با همکاری بسیج جامعه زنان و رابطین ادارات برگزار و گزارش فعالیت‌های انجام شده در اسرع وقت به فرمانداری ارسال شود.

وی افزود: علل افزایش طلاق و راهکار‌های کاهش آن با همکاری اداره بهزیستی، کمیته امداد، دادگستری و سایر نهاد‌های مربوطه بررسی شود.

فرماندار تربت جام تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌هایی با رویکرد خودشناسی و آگاهی از ویژگی‌های مثبت و منفی خود، شناخت و تامل بیشتر نسبت به ویژگی‌های خود و همسر خویش، افزایش آگاهی‌های زوجین متقاضی طلاق، به صلح و سازش بین آن‌ها کمک فراوانی خواهد کرد.

حمیدی اظهارداشت: جلساتی با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران طرح کاهش طلاق و مانایی خانواده برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان برگزار و در این راستا طرح و برنامه ارائه شود.

فریبا دلشادی رئیس مجمع مشورتی زنان  تربت جام نیز در این جلسه با ارائه آمار ومیانگین ثبت ازدواج و طلاق در تربت جام گفت: بررسی کارشناسی، پژوهش‌های میدانی در این حوزه و برنامه ریزی همه دستگاه‌ها لازم و ضروری است و باید از موازی کاری بپرهیزیم.

وی افزود: مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج با بحث انتخاب همسر، بعد از ازدواج با بحث مدیریت حل تعارض، عشق و صمیمیت و فرزند پروری در راستای کاهش طلاق از راهکار‌های موثر در این موارد است.

رئیس مجمع مشورتی زنان  تربت جام تصریح کرد: اصلاح الگو و فرهنگ عمومی جامعه از طریق آموزش، تبلیغات واطلاع رسانی، آگاهی بخشی به خانواده ها، حمایت اقتصادی از خانواده از دیگر راهکار‌ها در کاهش آسیب‌ها است.

انتهای پیام //ز. ج


برگزاری جلسه مجمع مشورتی بانوان در تربت جام

برچسب ها: ازدواج ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.