معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش لرستان از برنامه‌ریزی‌ها برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این مهم بدون شک با انسداد راه‌های بی‌سوادی امکان‌پذیر خواهد بود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، هاشم دالوند معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش لرستان نرخ بی‌سوادی افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله لرستان بر اساس سرشماری سال ۹۵ را ۸۶ هزار و ۳۹۴ نفر خواند و اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد سوادآموز تحت‌پوشش سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش لرستان از برنامه‌ریزی‌ها برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این مهم بدون شک با انسداد راه‌های بی‌سوادی امکان‌پذیر خواهد بود.

دالوند بر همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در راستای شناسایی افراد بی‌سواد و معرفی آن‌ها به نهضت سوادآموزی تأکید کرد.

وی دوره‌های سوادآموزی حال حاضر را مقاطع سوادآموزی، انتقال و تحکیم برشمرد و افزود: فرد سوادآموز پس از کسب مدرک ششم نهضت می‌تواند از طریق آموزش راه دور آموزش و پرورش به تحصیل خود ادامه دهد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان در تشریح آخرین جزئیات استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی استان گفت: مطابق آئین نامه سال ۹۵ که به برخی استان‌ها از جمله لرستان ابلاغ شده آموزش دهندگانی که تاپایان سال ۹۱ و تحت‌پوشش داشتن حداقل ۲ سوادآموز و مدرک فوق دیپلم به بالا در اولویت استخدام هستند.

دالوند تصریح کرد: تاکنون یک‌هزار و ۹۰۰ آموزشیار نهضت شناسایی شده که پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۲ هزار و ۸۰۰ نفر برسد.

وی با بیان اینکه در صورت نیاز و بر اساس رشته و جنسیت امکان جذب آموزشیاران استان از پائیز ۹۸ وجود دارد، افزود: با توجه به کمبودی که آموزش و پرورش از نظر نیرو دارد استخدام نیرو‌های نهضت در مهر سال آینده دور از ذهن نخواهد بود.

انتهای پیام/م

ریشه‌کنی بی‌سوادی در لرستان تا سال ۱۴۰۰

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.