به مناسبت فرا رسیدن روز حماسی ۹ دی، به معرفی کتاب‌هایی با محوریت این روز تاریخی می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حماسه ۹ دی نماد استقلال و عزت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اسلام و انقلاب اسلامی ایستادند و با صدای خود اجازه اهانت به دین اسلام را ندادند. ۹ دی، روز نه گفتن به سران فتنه و آری به اسلام و تجدید بیعت با آرمان‌های امام (ره) و رهبر فرزانه انقلاب است. به مناسبت روز بصیرت، به معرفی کتاب‌هایی با محوریت حماسه ۹ دی می‌پردازیم؛

۹ دی (روایت تصویری از حماسه‌ ۹ دی ۸۸)

معرفی کتاب هایی با محوریت 9 دی

«۹ دی» کتابی است که با روایتی تصویری از حماسه ۹ دی ۸۸ می‌گوید. این کتاب از سوی انتشارات ساقی گردآوری و تنظیم و در سال ۱۳۹۵ با ۱۶۷ صفحه و با قیمت ۲۰ هزار تومان راهی بازار شد.

نرگس رحمانی کارشناس انتشارات ساقی در خصوص این کتاب در گفتگو با خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تصاویر کتاب، تصاویری است که در روز ۹ دی ۱۳۸۸ ثبت شده اند و هر عکس توضیحات خاص خود را دارد. کتاب «۹ دی» مخاطب خاص و همیشگی خود را دارد و مناسب اشخاصی است که در پی منابع هستند.

وی ادامه داد: عکس مخاطب بیشتری دارد و می‌توان آن را نمایش واقعی از یک حماسه دانست. در چنین کتاب‌هایی مخاطب به دنبال تصاویر است و البته بهتر است که اطلاعات، داده‌ها و حواشی به صورت نوشتاری باشد.

فتنه تغلب

معرفی کتاب هایی با محوریت 9 دی

کتاب «فتنه تغلب» به کوشش مصطفی غفاری نوشته و توسط انتشارات انقلاب اسلامی در ۴۶۰ صفحه منتشر شده است.

این کتاب شامل برخی سخنان منتشرنشده‌ رهبر انقلاب است؛ از جمله در طلیعه‌ کتاب دیدگاهی کلان به موقعیت نظام اسلامی در برابر نظام سلطه عرضه می‌کند. همچنین روایت‌هایی از برخی سخنان و کنش‌های ایشان را در بر می‌گیرد که دیگران آن‌ها را بیان نموده‌اند؛ از جمله حجت‌الاسلام حمید پارسانیا شرحی از جلسه‌ صمیمانه و گفتگو‌های صریح تعدادی از فضلای حوزه‌ علمیه با رهبر انقلاب در اواخر تیرماه ۸۸ را ارائه نموده است.

اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های این کتاب، بازنشر متن کامل نشست رهبر معظم انقلاب با نمایندگان ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ است که این روز‌ها برخی رسانه‌ها آن را -که احتمالاً از نسخه پیش‌نویس کتاب برداشت شده- منتشر کرده اند. این موضوع با واکنش دستپاچه رسانه‌های بیگانه و حامی فتنه مواجه شد. آن‌ها نه‌فقط به تفسیر بلکه به روایت متن و حاشیه آن به‌زعم خود پرداختند؛ درحالی‌که با فرض صحت، هیچ کدام نفی‌کننده آنچه از مضامین صریح این دیدار منتشر شده نیست.

کالبد شکافی فرهنگی فتنه ۸۸

معرفی کتاب هایی با محوریت 9 دی

کتاب «کالبد شکافی فرهنگی فتنه ۸۸» به کوشش سید محمد مهدی میرباقری نوشته و توسط انتشارات کتاب فردا در سال ۱۳۹۲ و با ۱۳۳ صفحه منتشر شده است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

«امت ایمانی ایران در حماسه ۲۲ خرداد با حضور چهل میلیونی و با رأی بیش از ۲۴ میلیونی خود به رئیس جمهوری منتخب، اولین ضربه را به بدخواهان انقلاب وارد ساخت، امّا دشمنان از پای ننشستند و با تکیه بر پایگاه‌هایی که طی سالیان قبل در نقاط حساس کشور به وجود آورده بودند و با استفاده از بی بصیرتی عده‌ای از خواص، غرور، طمع و زیاده خواهی تنی چند از نامزد‌ها و تحریک افرادی که هویت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خود را در این شکست از بین رفته می‌دیدند، پرده‌های بعدی فتنه را به نمایش گذاشتند. غافل از اینکه امت حزب الله با هدایت امام تیزبین خود با اتکال به تأییدات الهی و استقامت و پایمردی در راه اهداف اسلامی، توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب خواهد کرد.

بر این فتنه عظیم، دوستان و دشمنان انقلاب، تحلیل‌های گوناگون و متعددی داشته اند و هر یک از منظری به حادثه‌ها و علل و عواقب آن توجه کرده اند. کتاب حاضر متن دو مصاحبه و سه سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین میرباقری است که با رویکردی فرهنگی به تحلیل وقایع، علت یابی و ثمرات آن‌ها پرداختند. تحلیل فتنه اخیر در آیینه فرهنگ، دولت اسلامی و انتخابات، آشکار شدن صف بندی جدید در میان نیرو‌های انقلاب، مصاحبه پیرامون برنامه‌های ارائه شده توسط کاندیدا‌های انتخابات دهم و مصاحبه استاد پیرامون تحلیل انتخابات دهم ریاست جمهوری» بخش‌های مختلف این کتاب هستند که سخنرانی‌ها و گفتار‌های استاد میرباقری در مسجد اهل بیت (ع) و همچنین تشکل‌های مذهبی حامی دولت اسلامی و... است.»

بخشی از کتاب:

در یک نگاه کلان سه قرائت از اسلام در بین مسلمان‌ها وجود دارد: یکی قرائت سکولاریست‌های مسلمان از اسلام است که غرب را دربست قبول دارند. جبهه دوم طرفداران مدرنیته اسلامی هستند، کسانی که تجدد را قبول دارند یا لااقل وجوهی از تجدد را قبول دارند، اما آن را فاقد یک اخلاق و معنویت قابل قبول می‌دانند و می‌خواهند ترکیبی از معنویت و اخلاق اسلامی را با دستاورد‌های تجدد بسازند. ایده آلی که برای دنیای اسلام ارائه می‌دهند. جبهه سوم جبهه طرفداران تمدن اسلامی است که معتقد به مدنیتی متمایز با جریان تجدد است؛ مدعی است که اسلام می‌تواند تمدن جدیدی را مبتنی بر فرهنگ، معنویت، اخلاق و ایدئولوژی اسلام بنا گذارد. انتخابات دهم صحنه رو در رویی این سه دیدگاه بود.

انقلاب اسلامی در بوته آزمون: جنگ نرم بیست ساله و فتنه ۸۸

معرفی کتاب هایی با محوریت 9 دی

کتاب «انقلاب اسلامی در بوته آزمون: جنگ نرم بیست ساله و فتنه ۸۸» توسط منوچهر محمدی نوشته شده است.

معرفی کتاب:

موضوع این کتاب، بررسی جنگ نرم و فتنه انگیزی‌های غرب علیه ایران است. نگارنده در کتاب حاضر، به مطالعه این مقوله از سال ۱۳۶۸ هـ. ش. تا سال ۱۳۸۸ یعنی زمان شکل گیری «جنبش سبز» پرداخته است. وی در این راستا سیاست‌ها و راهبرد‌های دشمنان انقلاب اسلامی را تشریح نموده و اهداف و راهبرد‌های آنان را توضیح داده است. همچنین بخش‌هایی از کتاب به ذکر کارنامه شخصیت‌های سیاسی تأثیرگذار در جنگ نرم و فتنه ۱۳۸۸، بررسی جریان‌های سیاسی تأثیرگذار و مطالعه نقش ولایت و امت در مدیریت بحران و ختم غائله اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: معرفی کتاب ، 9 دی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار