مدیرکل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان گفت:در پی سفر وزیر جهاد کشاورزی به منطقه سیستان وقول مساعد وی مبنی بر اجرای مالچ پاشی در کانون ریز گرد درمنطقه پس از یک هفته عملیات مالچ پاشی به مساحت ۱۲۰۰هکتار آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،پاکزاد مدیرکل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پی سفر وزیر جهاد کشاورزی به منطقه سیستان و قول مساعد وی مبنی بر اجرای مالچ پاشی در کانون ریزگرد پس از یک هفته، عملیات مالچ پاشی سطوح تپه‌های ماسه‌ای محدوده کانون بحرانی نیاتک در شمال روستا‌های محمدشاه کرم، بامری، جهانگیر، کود و زینل به مساحت ۱۲۰۰ هکتار آغاز شد.

وی ادامه داد: این پروژه با نظارت کارشناسان ستادی و شهرستانی شروع شد و با جدیت تا اجرایی شدن کامل تعهدات مربوطه ادامه خواهد یافت، اعتبار این پروژه بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال است.

عبدالباسط پاکزاد افزود: منطقه سیستان تحت تاثیر سه کانون بحرانی فرسایش بادی واقع است که کانون بحرانی نیاتک یکی از این سه کانون بحرانی به نام شنزار میانکنگی (نیاتک) معروف است، این کانون با سطحی قریب به ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، بستر خشکیده دریاچه هامون و قسمت وسیعی از عرصه‌های مسکونی، تجاری و... شهرستان زهک را تحت تاثیر قرار داده که با انجام این عملیات، قسمتی از کانون ریزگرد‌ها تثبیت و از خسارات وارده به راه‌های مواصلاتی، اراضی کشاورزی و مناطق مسکونی محدوده مورد نظر جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/پ

شناسایی کانون ریزگرد‌ها 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار