رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت:افزایش بهره گیری از سازمان‌های مردم نهاد یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

تقی رستم وندی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، گفت: افزایش مشارکت‌های اجتماعی و بهره گیری از سازمان‌های مردم نهاد از مهم‌ترین راه‌ها برای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی است.
وی در نشست منطقه‌ای مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی استان‌های جنوب کشور در بندرعباس افزود: تاسیس دفاتر تسهیل گری، پایگاه‌های فرهنگی و اجرای طرح نماد در مدراس رااز مهم‌ترین راه کار‌های اجرایی برای پیشگیری و کاهش معضلات اجتماعی عنوان کرد.
معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور بااشاره به وجود ۶ دفتر تسهیل‌گری توسعه محلی در بندرعباس گفت:راه اندازی دفاتر تسهیل‌گری توسعه محلی در سکونتگاه‌های غیررسمی و نقاط حاشیه نشین تاثیر بسیاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.
تقی رستم وندی گفت: تاسیس پایگاه‌های فرهنگی در محلات حاشیه نشین از دیگر راهکار‌ها برای حل و کاهش معضلات اجتماعی است و فعالیت ۱۳ پایگاه فرهنگی در هرمزگان را نقش مهمی در ارتقای توانمند سازی اجتماعی جامعه محلی عنوان کرد.
وی بااشاره به موفقیت و تاثیر گذاری اجرای طرح نماد طی دو سال و نیم اخیر در مدارس کشور گفت: اجرای طرح نماد سبب غربالگری و شناخت نقشه خطر پذیری و توانمندسازی روانی و اجتماعی دانش‌آموزان می‌شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور توسعه آموزش‌های فرهنگی و فنی و حرفه‌ای برای زندانیان و خانواده هایشان را از مناسب‌ترین راهکار‌ها برای کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

رستم وندی اعتیاد به مواد مخدر و مصرف مشروبات الکلی را از مهم‌ترین معضلات اجتماعی در هرمزگان عنوان کرد و خواستار وحدت مدیران برای ارتقائ فرهنگ عمومی و کاهش معضلات اجتماعی شد.

نشست منطقه‌ای مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی استان‌های جنوب کشور با هدف بررسی آسیب‌های اجتماعی ۵ استان جنوبی کشور صبح امروز در هتل آتیلار بندرعباس برگزار شد.
انتهای پیام/ر

 

اعتیاد به مواد مخدر و مصرف الکل مهم‌ترین معضل اجتماعی در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.