رئیس سازمان فضای مجازی سراج گفت:نمی‌توانیم جلوی تهدیدات فضای مجازی را تنها با فیلترینگ و انسداد سازی بگیریم و باید با پالایش فضای مجازی تحول هوشمندانه دراین خصوص ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام سرایی مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی  در همایش بسیج رسانه ارومیه با بیان اینکه در بحث رسانه هم افزایی بین دستگاه‌های مسئول وجود ندارد افزود: نیازمند حرکت نوین در این زمینه هستیم وموثرترین سلاح در این خصوص سلاح تبلیغات است.

وی گفت:در حال حاضر تاثیر افکار در جامعه بسیار بیشتر از منبر وخطابه است وبرای انتقال ارزش‌ها به جامعه باید از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم.

حجت الاسلام سرایی آزادانه فکر کردن و آزادانه مطرح کردن در رسانه را دو مقوله لازم  برای پیشرفت در کشور عنوان کرد وافزود: اسلام، انقلاب ، قانون اساسی و سیاست‌های نظام از شاخص‌های تبادل آزاد افکار در نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود:صداقت، تقوای دینی و انصاف از خصوصیات مهم رسانه بوده و کارشکنی، سخن پراکنی وبد گویی از آفات آن به شمار می‌رود.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی بابیان اینکه ترویج سیره عملی شهدا باید در سرلوحه فعالیت رسانه‌ها قرار گیرد افزود: متاسفانه در استان ما مسئولینی که از قبل جانفشانی‌های شهدا وسرداران شهید اکنون به مقام رسیده ودر امنیت وآرامش انجام وظیفه می‌کنند نتوانسته اند رسالت خود را در مقابل آن‌ها انجام دهند.

وی به کم کاری مسئولان در نامگذاری فرودگاه ارومیه به نام شهید باکری اشاره کرد وگفت: جای تاسف است که نامگذاری یک فرودگاه به نام این سردار شهید صورت نمی‌گیرد  و استان بوشهر جایگاه شهید باکری را بهتر از ما شناخته ونسبت به آن بزرگوار ادای احترام می‌کند و از رسانه‌ها انتظار می‌رود در این زمینه مطالبه گری کنند.

احمد رضا متین فر مسئول نخستین کلینیک ترک اعتیاد کشور و رئیس سازمان فضای مجازی سراج نیز در همایش بسیج رسانه ارومیه گفت: فضای مجازی فضای آسیب وتهدید ومنطقه عملیاتی است و نمی‌توانیم جلوی تهدیدات فضای مجازی را با فیلتریننگ وانسداد سازی بگیریم، باید پالایش فضای مجازی و ایجاد تحول هوشمندانه صورت گیرد.

وی افزود: مدیریت ادراک استان دست رسانه است و اگر جایگاه فضای مجازی دریافته نشود رشد وارتقا ناممکن است. اهمیت فضای مجازی به اندازه حفظ انقلاب ودستاورد‌های آن است.

متین فر بالابردن سطح سواد رسانه‌ای در میان آحاد مختلف جامعه، توانمند کردن وآگاهی بخشی به شهروندان را از راهکار‌های مقابله با آسیب‌های فضای مجازی عنوان کرد وافزود: باید بالابردن سواد رسانه‌ای در جامعه به نهضت تبدیل شود وپژوهش‌های گسترده در این مقوله انجام شود.

وی گفت: براساس تحقیقات ۴۰ در صد پیام‌های فضای تلگرام در ایران جوک ولطیفه است درصد لطیف وجوک است و۷۰درصد مخاطبین مخاطب منفعل بوده و ۱۷درصد هویت نامعلوم دارند.

متین فر با بیان اینکه فضای مجازی توانایی تحمیل رفتار را دارد گفت: نسبت به فضای مجازی نه خوش بینیم نه بد بین و فضای مجازی هم فرصت است هم تهدید، لذا باید مصالحه دقیق در این زمینه صورت گیرد.

مسئول کلینیک ترک اعتیاد اینترنتی کشور گفت:بیش از چهار درصد مراجعین به این کلینیک مخدر صوتی یعنی ترانه وفایل‌های صوتی استفاده می‌کنند.

 

انتهای پیام/ی

 

مسئول کلینیک ترک اعتیاد اینترنتی کشور در ارومیه

برچسب ها: سپاه ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.