طالبان به دنبال تسلط بر چاه های نفت شمال افغانستان

منابع محلی ولایت سرپل اعلام کردند که افراد گروه طالبان حمله گسترده‌ای را از چند جهت به مرکز ولایت سرپل انجام دادند و هدف آنها تصرف چاه‌های نفت بوده ‌است.

طالبان به دنبال چاه های نفت شمال کشوربه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، منابع محلی ولایت سرپل اعلام کردند که افراد گروه طالبان حمله گسترده‌ای را از چند جهت به مرکز ولایت سرپل انجام دادند و هدف آنها تصرف چاه‌های نفت بوده ‌است.

«وحید الله امانی»، سخنگوی والی سرپل به رسانه ها گفت که در این حمله یک فرمانده پلیس محلی در ولسوالی صیاد همراه با ۱۹ سرباز امنیتی افغانستان کشته و بیش از ۲۳ نیروی امنیتی افغانستان نیز زخمی شده‌اند.

ولایت سرپل از مناطق نفت خیز افغانستان است. نفت حوزه آمو دریا که در ولایات فاریاب و سرپل در شمال افغانستان موقعیت دارد، حدود هشتاد و هفت میلیون بشکه (بیرل) برآورد شده است.

دولت افغانستان استخراج این منابع نفتی را در سال ۱۳۹۱ با شرکت ملی نفت چین (CNPC) امضا کرد. قرار بود که در مرحله اول، روزانه پنج هزار بشکه نفت از این حوزه استخراج و بعدتر، این رقم به چهل و پنج هزار بشکه در روز برسد ولی به دلیل ادامه ناامنی این طرح به درستی اجرا نشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.