گشتی در مدارس و نظام آموزشی دور دنیا اطلاعات و ایده‌های نو برای تحصیل و فعالیت در این حوزه را القا می‌کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مدارسی در برخی از نقاط دنیا دارند که کمتر کسی تصور می‌کند در چنین فضایی آموزش شکل گیرد؛ این مدارس فراتر از روش های معمولا و سنتی گاهی سبک و سیاق متفاوتی را بری تحصیل دانش‌آموزان ایجاد کرده اند که به معرفی برخی از این مدارس در ادامه می پردازیم:

مدرسه ای شناور روی آب

مدرسه ای در نیجریه به طور شناور در آی طراحی شده است و سازه  آن به گونه ای است که در برابر سطح آب همواره شناور باقی می ماند و اکنون حدود ۱۰۰ کودک می توانند در این شرایط تحصیل کنند؛ ویژگی منحصر به فرد این سازه  توانایی آن در برابر تغییرات سطح آب است.

مدارسی عجیب در این دنیا که کمتر کسی آن را می‌شناسد

سبزترین مدرسه دنیا در اندونزی

مدرسه ای در اندونزی به دلیل استفاده از مقدار عظیمی گیاهان در سازه اش  همچون بامبو  و گیاهان پوشالی  به عنوان سبزترین مدرسه دنیا معرفی می شود.

این مدرسه با استفاده از مصالح پایدار و متناسب با محیط زیست بنا شده است و بیش از ۵۰ پانل خورشیدی در این مدرسه استفاده شده است.

مدارسی عجیب در این دنیا که کمتر کسی آن را می‌شناسد

مدرسه مکعبی در دانمارک

این مدرسه دارای یک منطقه بزرگ به نام سالن تربیت بدنی است که توسط بخش به نام «درامز» از سایر مدارس متمایز شده است و  دانش آموزان می‌توانند در این منطقه بنشیند و فکر کنند.

بیش از ۱۱۰۰ دانش آموز در این مدرسه وجود دارند و اعلام شده که  این نوع طراحی برای تشویق تفکر خلاق ایجاد شده است.

مدارسی عجیب در این دنیا که کمتر کسی آن را می‌شناسد

برپایی کلاس درس در یکی از غارهای چین

یک مدرسه ابتدایی در چین فضای آموزشی را در زیر یک چرخه سنگی در منطقه  Zhongdong ایجاد کرده است و این منطقه از ۱۹۸۴ در یکی از دور افتاده ترین مناطق چین واقع شده است؛ این فضای آموزشی تنها مدرسه‌ای است که در غار بنا شده است و ۲۰۰ دانش آموز در ۶ کلاس درس آن امکان تحصیل دارند.

وجود این مدرسه در چین باعث شده است تا دانش آموزان روستا‌های دور افتاده امکان تحصیل پیدا کنند در واقع فقدان فضای آموزشی هرگز باعث توقف فعالیت این مدرسه نشده است.

مدارسی عجیب در دنیا که کمتر کسی آن را می‌شناسد

مدرسه سیلیکون ولی در کالیفرنیای آمریکا

این مدرسه به شدت علیه روش‌های سنتی برای آموزش و یادگیری است و  آموزش کودکان ۴ تا ۱۴ ساله، این مدرسه با استفاده از تکنولوژی‌های  پرطرفداری مانند آیپد، مدل سازی سه بعدی  و موسیقی برای بهبود تفکر خلاق و مهارت‌های فنی فعالیت می‌کند.

مدارسی عجیب در دنیا که کمتر کسی آن را می‌شناسد

دبستانی با راهروهای فرهنگی در سوئد

این مدرسه تمام راهرو‌های موجود  را به کتابخانه‌ها تبدیل کرده است و در این فضا  منابع لازم و دسترسی Wi-Fi  به طور کامل تعبیه شده است.

به گفته طراحان و کارشناسان این مدرسه، طراحی انجام شده باعث  بهبود تعامل بین دانش آموزان و معلمان برای یادگیری بهترمطالب آموزشی   شده است.

مدارسی عجیب در دنیا که کمتر کسی آن را می‌شناسد

مدرسه استیو جابز در هلند

مدرسه دیگری  در هلند به دنبال برنامه یادگیری فردی برای دانش آموزان است و معلمان و مربیان این مدرسه سعی می کنند  استعدادها، مهارت‌ها و منافع دانش آموز در پایه های تحصیلی از درجه چهارم تا دوازدهم را در نظر می‌گیرند و هر ۶ هفته یک بار هم این مدرسه  تعطیل می‌شود.

مدارسی عجیب در دنیا که کمتر کسی آن را می‌شناسد

مدرسه ای با کلاس های متفاوت در استرالیا

این مدرسه در استرالیا  شیوه برنامه ریزی و یادگیری متفاوتی دارد و مبتنی بر برنامه های  فردی شکل گرفته است که به راحتی می‌تواند توسط معلمان و والدین تنظیم شود همچنین همه کلاس‌ها به طور گروه‌های کوچک برگزار می‌شود.

مدارسی عجیب در دنیا که کمتر کسی آن را می‌شناسد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار