رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از افزایش ۳۰ درصدی سرمایه‌گذاری‌ها در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عصر امروز در جلسه ستاد استانی فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اردبیل با اشاره به وضعیت استان اردبیل در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری گفت: افزایش ۳۰ درصدی سرمایه‌گذاری‌ها در استان اردبیل، افزایش میزان صادرات استان از ۷ میلیون دلار به ۳۲ میلیون دلار در طی چهار سال اخیر و هم چنین راه اندازی ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی جدید در این استان که از حمایت‌ها و مشوق‌های دولتی نیز بهره کمتری می‌برد نشان از عزم جدی فعالان بخش خصوصی این استان برای توسعه اقتصادی استان اردبیل است.
وی گفت: امروزه تامین سرمایه گردش برای واحد‌های تولیدی و صنعتی فعال در استان اردبیل جهت تثبیت اشتغال موجود از ضروریات است و در کنار آن نیز تامین سرمایه ثابت برای واحد‌های تولیدی جدید نیز برای توسعه و رشد اقتصادی استان در آینده بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به کمبود استان اردبیل در سرانه تولید ناخالص و هم چنین پایین بودن سرانه درآمد در این استان نسبت به میانگین کشوری برای جلوگیری از مشکلات اقتصادی در آینده نیازمند توسعه بخش صنعت در استان اردبیل هستیم.
عاملی افزود: در حال حاضر تامین نیاز‌های مالی واحد‌های تولیدی و صنعتی استان اردبیل برای ادامه فعالیت خود از ضروریات توسعه اشتغال و رونق اقتصادی است.
وی بیان کرد: علی رغم بروز مشکلات عدیده در اقتصاد کشور وضعیت بخش صنعت در سال‌های اخیر در استان اردبیل رو به رشد بوده و مجموعه آمار و ارقام کنونی نشان دهنده جایگاه مناسب استان اردبیل در حوزه صنعت را دارد.
انتهای پیام/ح

افزایش میزان صادرات استان اردبیل

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.