مردم و مسئولان با اجرای طرح ترسیب کربن در خراسان جنوبی، تا کنون 16 هزار و 201 هکتار از مراتع استان را احیاء کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ یاری مدیر اجرایی طرح بین المللی ترسیب کربن گفت: اجرای این طرح از سال ۸۴ در استان آغاز شده که تا کنون ۱۶ هزار و ۲۰۱ هکتار از مراتع در شهرستان‌های سربیشه، خوسف و نهبندان با کاشت نهال، بذر پاشی و ایجاد هلالی آبگیر، احیاء شده است.

وی  افزود: در مدت ۱۳ سال اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی، ۵۵۰۰ هکتار نهال کاری، ۵۳۰۰ هکتار بذرپاشی و ۲۴۱۸ هکتار هلالی آبگیر در شهرستان سربیشه، ۳۸۳ هکتار نهال کاری و ۳۰۰ هکتار هلالی آبگیر در شهرستان خوسف و ۲۰۰ هکتار نهال کاری، ۳۰۰ هکتار هلالی آبگیر و ۱۸۰۰ هکتار آبیاری سنواتی در شهرستان نهبندان اجرا شده است.

  مدیر اجرایی طرح بین المللی ترسیب کربن  ادامه داد: با اجرای این طرح همچنین، تا کنون ۸۹۳ هزار اصله نهال در شهرستان سربیشه و ۳۰ هزار اصله نهال درختی و ۷۱ هزار نهال گلدانی به صورت ریشه در شهرستان خوسف تولید شده است.

وی، محدوده فعلی اجرای این طرح را در استان یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۳۴۲ هکتار اعلام کرد که ۲۲۵ هزار هکتار آن مربوط به ۴۰ روستای شهرستان سربیشه و یک میلیون و ۵۱ هزار و ۳۴۲ آن مربوط به ۲۲۰ روستا در سایر شهرستان‌های استان است.

انتهای پیام / ط آ

بیش از ۱۶ هزار هکتار از مراتع در طرح ترسیب کربن احیا شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.