درگیری‌های مسلحانه در شمال سوریه همچنان ادامه دارد به طوری که گروه موسوم به «هیئت تحریرالشام» در حال افزایش نفوذ خود برای تسلط بر شهرک‌های جدید در حومه غربی حلب است.

«هیئت تحریرالشام» در حال افزایش نفوذ خود در حومه غربی حلببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، درگیری‌های مسلحانه بین گروه‌های مسلح در شمال سوریه همچنان ادامه دارد به طوری که گروه موسوم به «هیئت تحریرالشام» در حال افزایش نفوذ خود برای تسلط بر شهرک‌های جدید در حومه غربی حلب است.

هیئت تحریرالشام دامنه سیطره خود را بر حومه غربی حلب افزایش می‌دهد. تسلط نظامی هیئت تحریرالشام بر این مناطق باعث شده است این گروه یکی از مهمترین موضوعات بررسی تحولات منطقه باشد؛ زیرا به احتمال قوی عملیات نظامی با حمایت ترکیه برای از بین بردن هیئت تحریرالشام در این منطقه به وقوع خواهد پیوست.

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی گفت: هیئت تحریرالشام اخیرا پیشروی هایی در مناطق حومه غربی حلب کرده است. در آغاز پیشروی ها منطقه دارة عزة را به تصرف درآورد.

اما درگیری‌های شدیدتر در حومه جنوبی ادلب صورت گرفت به طوری که در این درگیری ها که در شرق معره النعمان به وقوع پیوست گروه موسوم به لشکرهای صقور الشام حملاتی را ضد هیئت تحریرالشام به اجرا درآورد.

از سوی دیگر گروه های مسلحی که از سوی ترکیه حمایت می شوند می خواهند با ایجاد درگیریه‌ای شدید و گسترده در حومه حماه و حومه ادلب و حومه غربی حلب، قدرت نظامی هیئت تحریرالشام را در حومه غربی حلب کاهش دهند. اما این تاکتیک های نظامی موفقیت آمیز نبوده است. نتایج چهار روز درگیری نیز شکست عملیات گروه های مسلح وابسته به ترکیه را نشان می دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار