پیچیدن عطر گل نرگس در باغ‌های ساری

برداشت گل نرگس در ۹ هکتار از باغ‌های شهرستان ساری آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری سطح زیرکشت گل نرگس شهرستان ساری را ۹.۷ هکتار اعلام کرد و گفت: ۶ هکتار به صورت متمرکز در روستای امره و بقیه بین باغات سیاه ریشه و مرکبات به صورت پراکنده است که با استفاده بهینه از این زمین ها، از نظر اقتصادی درآمد بیشتری عاید بهره برداران می‌شود.

وی نبود سامانه مناسب حمل و نقل، بسته بندی نامناسب، بازاریابی ضعیف، عدم هماهنگی‌های بین بخشی، ناشناخته بودن بازار هدف و ضعف دانش صادرکنندگان از فنون بازاریابی بین المللی را از ضعف‌های پرورش گل نرگس در ساری برشمرد و افزود: ۲۰ بهره بردار به صورت مستقیم و ۷۰ نفر به صورت غیرمستقیم در تولید، برداشت و فروش گل نرگس در شهرستان ساری فعالیت دارند.

پورفلاح گفت: مرداد و شهریور بهترین زمان برای کشت گل نرگس است چراکه ریشه این گیاه باید قبل از آغاز زمستان قابلیت رشد پیدا کند و پیاز‌ها تا آبان ماه قابلیت کشت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: گل دهی نرگس همه ساله از نیمه دوم سال آغاز و تا پایان بهمن و گاهی تا نیمه اول اسفند ادامه دارد.

ساری، جویبار، نوشهر و چالوس از شهرستان‌های عمده تولید گل نرگس در مازندران هستند.

تولید گل نرگس از هر هکتار ۲۰۰ هزار شاخه گل بریده است که هر شاخه با قیمت ۳ هزار ریال بالغ بر ۶۰ میلیون ریال درآمد برای نرگس کاران دارد.

انتهای پیام/ م

برداشت گل نرگس در در ۹ هکتار از باغ‌های ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.