باغدار تویسرکانی با تولید ۵ تن گردو در هر هکتار به عنوان گردوکار نمونه کشور انتخاب شد.

باغدار تویسرکانی، گردوکار برتر کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اکبری، مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان از انتخاب علی احمد خانمیرزائی به عنوان گردوکار برتر کشور خبر داد و گفت : این باغدار تویسرکانی موفق شد بیش از ۵تن گردوی با کیفیت در هر هکتار، معادل ۲۶تن گردو با پوست سبز بچیند.

اکبری با بیان اینکه تنها یک باغدار در کشور به عنوان گردوکار برتر ایران معرفی می‌شود، افزود: مدیریت بهینه گردوی گونه محلی در سطح ۱۰هکتار، رعایت اصول تغذیه درخت، اعمال مدیریت مصرف بهینه آب با استفاده از روش قطره‌ای و رعایت اصول بهداشتی از علت‌های معرفی آقای خان میرزایی بود.

گفتنی است، تویسرکان به علت طعم، رنگ، میزان چربی و پوست نازک و کاغذی گردویش و همچنین به علت اینکه بزرگترین تولیدکننده این محصول در کشور با ۱۷هزار تن در سال است به شهر طلای سبز مشهور است.

انتهای پیام/ د 

گردوکار تویسرکانی برتر کشوری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۱ ۰۵ تير ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید لطفا شماره ای یا آدرسی می شه بگذارید؟ با تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
گل نرگس
۱۱:۳۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
سلام روزتون بخیر، ی سوال از حضور آقای خان میرزایی دارم، ما یک درخت گردو در منزل داریم که متاسفانه هم گردهاش خیلی کم هست و هم خیلی با کیفیت نیست، وقتی در پاییز میچینیم هم کرم خورده و هم رنگ پوستش قهوه ایی هست، میشه بفرمایین باید از چه کسی کمک بگیرم؟ لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی مرادی
۱۸:۴۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
سلام شماره آقای خانمیرزای رو لطف کنی برای خرید