مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: نخستین جشنواره کرسی نشینی سرآغازی رویدادهای فرهنگی بزرگ به ویژه در فصل زمستان است.

جشنواره کرسی نشینی، سرآغاز رویدادهای فرهنگی بزرگ استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در جشنواره کرسی نشینی حمام قلعه همدان گفت: جشنواره کرسی نشینی یکی از محصولات مهم برای زنده نگه داشتن و معرفی میراث ناملموس منطقه همدان به گردشگران است.

وی افزود: میراث ناملموس محصولی جذاب برای توسعه گردشگری است که باید بیشتر به آن بپردازیم.

مالمیر با اشاره به پیشینه تارخی و فرهنگی همدان افزود: سلیقه و علاقه گردشگران با داشته های فرهنگی همدان جور است و از این قابلیت برای معرفی میراث ناملموس در دل میراث ملموس باید به طور بهینه استفاده کنیم.

مالمیر مشارکت بخش خصوصی را در این راستا ضروری دانست و گفت: مرمت و حفاظت از آثار تاریخی و همچنین اجرای آیین های سنتی در این اماکن نیازمند سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به ظرفیت های بی نظیر همدان خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره کرسی نشینی سرآغازی رویدادهای فرهنگی بزرگ به ویژه در فصل زمستان است.

مالمیربا تاکید بر حفط و پاسداری آیین ها و سنت های قدیمی منطقه همدان یادآوری کرد: اگر اینگونه جشنواره برگزار نشود، میراث ناملموس این خطه منسوخ و فراموش می شود.

وی نقش سمن ها و شوراهای اسلامی را در یافتن و معرفی سنت ها و آیین های بومی و محلی بسیار موثر دانست و گفت: این کار به کارشناسان حوزه مردم شناسی برای ثبت میراث ناملموس کمک بزرگی می کند.

گفتنی است، این جشنواره  تا 22 دی ماه از ساعت 12 ظهر تا هشت شب در حمام قلعه همدان پذیرای علاقمندان به آیین ها و سنت های قدیمی است.

انتهای پیام/ د

برگزاری جشنواره کرسی نشینی در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار