مدیرکل نظارت بر نهاده‌ها دامی و کشاورزی وزارت جهادکشاورزی از توزیع کالا‌های وارداتی در سامانه جامع اطلاعات صنعت طیور «سما ست» از دهه فجر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ قدیری ابیانه مدیرکل نظارت بر نهاده‌ها دامی و کشاورزی وزارت جهادکشاورزی در جلسه ستاد تنظیم بازار قزوین گفت: از شنبه در استان گلستان و از دهه فجر در سراسر کشور محصولات وارداتی در سامانه جامع اطلاعات صنعت طیور سما ست (sma sat) توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: اجرای این طرح دشوار است چرا که باید هزار و ۵۰۰ واسطه حذف شوند، اما با تمام قدرت این کار را انجام خواهیم داد.

قدیری ابیانه افزود: اگر واردات نهاده‌ها در کشور مدیریت نشود با بحران مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: اگر در گندم خودکفا نشده بودیم باید چهار میلیون تن وارد می کردیم و اگر تولید شکر را افزایش نداده بودیم امسال باید یک میلیون تن شکر وارد می کردیم و بسیار آسیب می دیدیم.

قدیری ابیانه تصریح کرد: سرعت عمل و زمان در تامین نهاده ها مهم است و در زنجیره تولید و تامین باید کار جهادی کنیم تا از مشکلات عبور شود.

وی اضافه کرد: با ۷۶ هزار پایش در ١٢٠ روز، ۱۱ هزار پرونده تشکیل شد و٢ هزار و ۳۰ پرونده در حال بررسی است.

مدیرکل نظارت بر نهاده‌ها دامی و کشاورزی وزارت جهادکشاورزی بیان کرد:همچنین در این مدت ۴۳ پرونده ارزی تشکیل شده است.

به گفته قدیری ابیانه، در هر استان گروهی متشکل از معاون دادستان و تعزیرات با تخلفات برخورد می‌کنند.

مدیرکل نظارت بر نهاده‌ها دامی و کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی و پایانه‌ها باید مسائل رانندگان را حل کنند وگرنه دوباره دچار مشکل خواهیم شد.

مدیر نظارت برتوزیع کالا‌های اساسی کشاورزی همچنین در بحث نظارت گفت: از اول شهریور بحث نظارت توزیع نهاد‌های کشاورزی و دامپروریرا شروع شده است.

وی افزود: این نظارت‌ها با هدف این است که وزارت جهاد کشاورزی بر کالا‌هایی که خود وارد می‌کند را نظارت کند، چون این نهاد‌ها در زیر بخش تولید کشاورزی دامپروری و صنایع لبنی صنعت گوشت سفید و گوشت قرمز است

قدیری ابیانه اضافه کرد: کالا و نهاده در ردیف دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار دارد که است که ۱۱ مورد نهاده و ۱۰ قلم کالای اساسی مانند گوشت، چای، تخم مرغ، پالم و محصول نهایی است و ۱۱ قلم زیرساخت تولید است مانن سم، کود، بذر، جو، کنجاله، سویا، دانه‌های روغنی و ذرت که باید تامین شود.

 قدیری ابیانه افزود: از ابتدای امسال یازده میلیون تن نهاده وارد کشور شده است که این میزان باید پایش شود و با قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسد.

مدیر نظارت برتوزیع کالا‌های اساسی کشاورزی گفت:در طی این مدت هفتاد و شش هزار پایش میدانی در مرغداری‌ها و دامپروری‌ها داشتیم و تلاش شده است تا قیمت نهاده‌ها تا جایی که امکان دارد افزایش پیدا نکند.

انتهای پیام/ک

جلسه ستاد تنظیم بازار قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار