مدیرعامل شرکت بهره برداری و نفت و گاز گچساران گفت: تاکنون چهار هزار قطعه مورد نیاز این صنعت از سوی متخصصان این شرکت بومی سازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ، هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت بهره برداری و نفت و گاز گچساران  گفت: این قطعات از سوی شرکت‌های داخلی و کارگاه مرکزی شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران طراحی و ساخته شده است.

وی بیان کرد: روزانه بیش از ۱۰ قطعه مورد نیاز این صنعت از سوی متخصصان این شرکت طراحی و ساخته می‌شود.

صیدالی تصریح کرد: هم اکنون این شرکت در زمینه تامین تجهیزات با مشکل خاصی روبه رو نیست و به سمت سازندگان داخلی رفته است.

وی اظهار داشت: وابستگی صنعت نفت به قطعات مورد نیاز در خارج از کشور به کمترین میزان خود رسیده بطوریکه در سال گذشته بیش از یکهزار و ۷۰۰ قطعه در این شرکت تولید شد.

صیدالی ادامه داد: عمده قطعات و تجهیزات مورد نیاز این شرکت از خارج کشور تامین می‌شد که با آغاز تحریم‌ها متخصصان داخلی با توان داخلی کار قطعه سازی را شروع کردند.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد از قطعات این صنعت در داخل کشور تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری و نفت و گاز گچساران گفت: این کالا‌ها شامل هفت دستگاه خودرو اطفاء حریق، یک دستگاه چاه پیما، مخازن تحت فشار، انواع روغن و مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت نفت، دستگا‌های سرد کننده و کولر، فیلتر‌های صنعتی، انواع پمپ و ماشین آلات فرایندی و قطعات کمپرسور‌ها و نشت بند‌ها و یاتاقان و بیرینگ و لاستیک خودرو‌های سبک و سنگین است.

صیدالی با بیان اینکه توجه به بومی سازی قطعات مورد نیاز صنعت نفت موجب بی نیازی کشور می‌شود گفت: در صورت بومی سازی این شرکت دغدغه‌ای بابت تهیه و تامین این قطعات در حوزه نفت وجود نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت خودکفایی در این صنعت حرکت کرد، افزود: لازم است این شرکت به سمت بومی سازی ۱۰۰ درصدی قطعات مورد نیاز هدایت شود و نباید اجازه داد تحریم‌ها بر این صنعت تاثیر بگذارد.

صیدالی گفت: پیچیده‌ترین قطعاتی که در تجهیزات و ماشین آلات دوار قرار می‌گیرند در داخل کشور ساخته می‌شوند و به طور حتم هیچ قطعه‌ای نیست که ما نتوانیم آن را بسازیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری و نفت و گاز گچساران ادامه داد: این شرکت برای ایجاد اشتغالزایی تمام تلاش خود را برای حمایت سازندگان داخلی انجام خواهد داد.

وی اظهار داشت: در حالی که این شرکت به دلیل فرسودگی تجهیزات با مشکلاتی مواجه است، ولی تمام تلاش خود برای شناسایی مشکلات و جلوگیری از بروز حوادث انجام داده است.

انتهای پیام/غ

خودکفایی شرکت نفت گچساران در ساخت قطعات

 

برچسب ها: شرکت ملی نفت ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.