مدیر آموزش و پرورش باغملک گفت: کارگاه آموزشی بازی‌های بومی محلی در باغملک برگزار شد.

مختار نیک مقام، مدیر آموزش و پرورش باغملک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان داشت: برگزاری کارگاه آشنایی با بازی‌های بومی محلی طی ۸ ساعته با حضور بیش از ۸۰ دبیر تربیت بدنی باغملک و مربی گری عباسی در سالن شهید باهنر باغملک برگزار شد.

وی افزود: مباحث مطرح شده در این کارگاه به صورت عملی آموزش داده شد و مباحث نظری به صورت جزوه در اختیار دبیران قرار گرفت.

نیک مقام عنوان کرد: مسابقات بومی محلی دانش آموزی خوزستان بهمن ماه سال جاری به میزبانی باغملک برگزار می‌شود.

گفتنی است این کار گاه یک روزه با همکاری و حضور اعضای هیئت ورزش‌های بومی و محلی باغملک برگزار گردید.

یحیی قدری، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش بهبهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: در راستای سیاست‌های دولت در جهت ارائه آموزش‌های مهارت محور و اجرایی نمودن برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، طرح ایران مهارت همزمان با تحصیل دانش آموزان در مدارس اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح تربیتی-مهارتی ویژه دانش آموزان مدارس مقطع متوسطه اول است و به توجه خاص کادر مدارس برای اجرای شایسته نیاز دارد.

قدری اضافه کرد: ۱۱ عنوان رشته که هرکدام دارای چندین محتوی هستند در این طرح ارائه شده است و مدیران نیز می‌توانند علاوه بر این، بر حسب ظرفیت‌های موجود در مدارس خود عناوینی را پیشنهاد دهند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش بهبهان بیان داشت: در بهبهان، ۲۰ دبیرستان دوره متوسطه اول برای شرکت در طرح ایران مهارت انتخاب شده اند که انتظار داریم مدیران با ایجاد فضای مناسب در علاقمند سازی دبیران، دانش آموزان و اولیاء نهایت تلاش خود را به کار بندند.

قدری عنوان کرد: دانش آموزان در کسب مهارت‌ها بر اساس علاقه و اشتیاق هدایت شده و از هرگونه اجبار و فشاری برای فراگیری مهارت‌ها اجتناب شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش بهبهان گفت: اجرای طرح ایران مهارت با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای و در ساعات آموزشی خارج از مدرسه است که در پایان هر دوره آموزشی برای دانش آموزان گواهی صادر می‌شود.

وی افزود: رویکرد مهارت محوری در مدارس می‌تواند راهی برای آشنایی دانش آموزان با فضای اشتغال، درآمد زایی و اقتصاد بوده و از ورود دانش آموزان علاقمند و دارای استعدا‌های خاص در رشته‌های مهارتی به رشته‌های محفوظاتی، جلوگیری کند.

انتهای پیام/م

کارگاه آموزشی بازی‌های بومی محلی در باغملک برپا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.