کتاب سازه های دیاگرید تألیف تری مایر بویک در دانشگاه گیلان ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،سعید رهسپار مسئول روابط عمومی دانشگاه گیلان گفت: کتاب سازه‌های دیاگرید تألیف تری مایر بویک ترجمه دکتر امیررضا کریمی آذری عضو هیأت علمی گروه معماری از سوی انتشارات دانشگاه گیلان منتشر شد.

وی با بیان اینکه، دیاگرید‌ها به عنوان یکی از خلاقانه‌ترین و تطبیق پذیرترین سیستم‌ها برای ساخت سازه‌های ساختمانی در هزاره معاصر اثبات شده اند، افزود: دیاگرید‌ها به عنوان یک سیستم سازه‌ای به ظرفیت‌های آهن چه در طراحی و چه در ساخت و استقرار بستگی بسیار دارند.

مسئول روابط عمومی دانشگاه گیلان گفت: همچنین در مسیر موفقیت یک پروژه‌ی دیاگریدی، همکاری و هماهنگی میان معمار، مهندس و سازنده‌ی فولاد ضروری و مهم است.

سعید رهسپار با بیان اینکه، متن پیش روی تحقیقاتی را گسترش می‌دهد که تحت عنوان درک طراحی فولادی (راهنمای طراحی معماری) در سال ۲۰۱۱ منتشر شده است، افزود: از آنجایی که ساخت اکثر بنا‌های دیاگریدی تا سال ۲۰۰۲ به اتمام رسیده و هم چنان هم در حال رشد هستند، این عنوان به نظر مقدمه‌ای مناسب برای بررسی‌های پیش رو پیرامون مسئله طراحی‌های لبه برش فولادی است.

وی در ادامه تصریح کرد: اکثر بنا‌هایی که پیرامون تألیف این کتاب در چند سال اخیر بررسی شده، از لحاظ شکل و تطبیق پذیری منحصر به فرد هستند و نقاط مشترکی هم دارند شناسایی این نقاط مشترک و بررسی طرح، پایه‌های تألیف این کتاب را ایجاد کرده است.

سیستم سازه دیاگرید چارچوبی متشکل از اعضای مورب است که از تقاطع مصالح مختلفی مانند فلزات، بتن و یا تیرهای چوبی ساخته شده است و در ساخت و ساز ساختمان و سقف استفاده می‌شود.سازه‌ دیاگرید با اعضای فولادی برای استحکام سازه و  بنا کارآمد هستند. اما امروزه دیاگرید‌ها در دهانه‌های بزرگ و ساختمان بلند استفاده می‌شوند، به ویژه هنگامی که هندسه‌ پیچیده و اشکال منحنی دارند.

انتهای پیام / ق

کتاب سازه های دیاگرید در دانشگاه گیلان ترجمه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۳:۱۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
سلام چه جوری میتونم کتاب دیاگرید فایلشو ازتون خریدار
کنم؟؟