دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی گفت:دستیابی به موفقیت و پیشرفت در کنار تحریم ها، ایران را از دیگر کشورها متمایز می کند.

دستیابی به موفقیت در کنار تحریم، ایران را از دیگر کشور‌ها متمایز می‌کندبه گزارش خبرنگار  حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، امروز (چهارشنبه) با حضور علی اصغر جعفری رئیس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، داوود عامری رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات ساختمان شهدای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

داوود عامری دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی در ابتدای این نشست گفت:در همه توطئه‌های پیش آمده در کشور، نقش خبرنگاران برای دفاع و مقاومت ملت ایران قابل توجه بوده است.

 عامری با بیان اینکه بعضی از بزرگان جنگ، هم رزمان خبرنگاران بودند، گفت:یکی از این قهرمانان شهید باقری بودند که از میز خبرنگاری به صحنه جنگ وارد شدند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با تولد خودش، دو اتفاق را فراهم کرده است، ادامه داد:انقلاب اسلامی در اتفاق اول پیامی را به گوش ملت‌ها و مستضعفین جهان رساند، اما باید بدانیم که انقلاب بزرگ ملت ایران یک انقلاب تشریفاتی و ساختاری نیست بلکه این انقلاب متکی به خواست ملت و آرای مردم ایران است.

عامری با بیان اینکه علت مقاومت چهل ساله ملت این است که انقلاب را دستاورد بزرگ خودشان می‌دانند، گفت: انقلاب اسلامی برای ملت‌های آزاده و مسلمان منطقه و جهان پیام سعادت بخش داشت، اما برای استکبار پیام نگران کننده‌ای داشته است چرا که با خواسته‌های آن‌ها منطبق نیست، دشمنان تصور می‌کردند ملت بزرگ ایران در مقابل توطئه‌ها سر تعظیم فرود می‌آورند، حتی فکر می‌کردند انقلاب، سال اول خودش را هم نخواهد دید، دشمنان به دنبال آن بودند که انقلاب فردای خود را نبیند و خسته شوند از این رو جنگ ۸ ساله را به ما تحمیل کردند و ۴۰ سال است که درگیر مبارزه سخت و نرم با نظام استکباری هستیم.

وی گفت: به کوری چشم دشمنان و مدد الهی و ائمه به تأسی از نهضت عاشورا و جهان بینی مهدوی، چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم.

عامری با بیان اینکه اصحاب قلم بدانید بعضی از مشکلات کشور نباید باعث شود چشمهایمان را به روی دستاورد‌های بزرگ نظام ببندیم، افزود: جمهوری اسلامی به رغم همه مشکلات، صاحب جایگاه بزرگ در نزد نخبگان و افکار عمومی جهانیان است، جمهوری اسلامی ایران نقطه امید مستضعفین جهان و مسلمانان منطقه است؛ ما آرمان‌های معنوی و آزادی خواهانه را فراموش نمی‌کنیم، زیرا ما با رفتن به پای صندوق‌های رای سرنوشت کشور را مشخص و چهل سال ایستادگی کردیم.

وی با اشاره به اینکه ما اگر از علوم بنیادین عبور کنیم و دانشمان را به ثروت تبدیل کنیم یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین کشور‌های جهان خواهیم شد، افزود: ما امروز در مرحله گذار از دستیابی به دانش‌های پیشرو و دستیابی به علم و دانش هستیم.

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی در خصوص رسیدن به این پیشرفت‌های چشمگیر گفت:دستیابی به موفقیت و پیشرفت در کشور در کنار تحریم ها، ایران را از دیگر کشور‌ها متمایز می‌کند.

سردار عامری با اشاره به اینکه در حوزه دفاعی و امنیتی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم، بیان کرد:امروز جمهوری اسلامی دستاورد‌های فوق العاده‌ای دارد که باید آن را برای ملت ایران بازنمایی کنیم چرا که با تبیین بخش کوچکی از این دستاورد‌ها شاهد پیشرفت‌های بزرگ خواهیم بود، امروز آمریکایی‌ها و یهودی‌ها با هر وسیله‌ای به دنبال متوقف کردن و تضعیف کشور هستند، زیرا از بزرگ شدن ملت ایران می‌ترسند و می‌دانند می‌توانیم قلوب جهانیان را فتح کنیم و ملت‌های جهان برای سعادت انسان‌ها به ما خواهند پیوست.

وی تصریح کرد: امروز روز تأمل و تعمق برای ساخت آینده بزرگ‌تر و بهتر است؛ و امروز این ظرفیت و توان در جمهوری اسلامی وجود دارد.

رونمایی از پروژه انرژی اتمی برای نخستین بار در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس 

جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درادامه این نشست با اشاره به برنامه‌های ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد:در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و این ۴۰ سالگی به معنای سن بلوغ و پختگی است.

وی افزود: ملت ایران طی این چهل سال روز‌هایی پر از فراز و نشیب داشته است؛ مردمی که وحدت، ایثار و از خودگذشتگی نشان دادند تا امروز اندیشه انقلاب اسلامی قدرتمندتر و بالنده‌تر از همه سال‌ها باشد و دشمنان در مواجهه با انقلاب اسلامی از هر دوره مأیوس‌تر و ناتوان‌تر شوند.

جعفری در خصوص برنامه‌های موزه در این ایام اظهار داشت:پس از پالایش برنامه‌ها در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ۲۰۷ برنامه به انتخاب نهایی رسید که از این تعداد ۲۵ برنامه در سطح «الف»؛ ۴۰ برنامه در سطح «ب» و ۱۴۰ برنامه استانی است. البته برنامه‌های سطح «الف» و «ب» به صورت ملی و بین‌اللملی خواهد بود.

وی برگزاری نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی را یکی از برنامه‌های ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: نمایشگاه دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی از یازدهم تا ۲۲ بهمن با حضور ۴۰ دستگاه، سازمان، نماد کشوری و لشگری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

 مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی در ادامه افزود:نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی شامل دو هزارمتر فضای نمایشگاهی، یک هزارمتر فضای گالری و ۶۵ هزار متر مربع فضای موزه است. مجموعا چیزی بالغ بر ۷۵ هزار مترمربع برای فضای نمایشگاهی آماده شده تا طی ۱۲ روز میزبان بازدیدکنندگان باشد، در این نمایشگاه شاهد برگزاری ۲۰ نشست تخصصی خواهیم بود. همچنین علاوه بر پوشش خبری نمایشگاه توسط شبکه‌های استانی و ملی، ۳۰ شبکه خارجی پوشش دهنده برنامه‌های نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی خواهند بود.

جعفری تصریح کرد:پیش‌بینی ما این است که نزدیک به یک هزار دستاورد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی، پژوهشی، صنعتی، دفاعی و بین‌المللی در نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

وی افزود: برای این نمایشگاه ظرفیت‌ما محدود بود تا جایی که برخی از متقاضیان درخواست حداکثر ۱۵۰ متر فضا برای معرفی دستاوردهایشان داشتند، اما ما براساس ظرفیت‌های موجود، فضا در اختیارشان قرار دادیم و از آن‌ها درخواست کردیم که حداقل از امکان گزارش کار عبورکنند و بیشتر به معرفی دستاوردهایشان بپردازند.

جعفری بیان کرد: ۴۰ دستاورد شاخص جمهوری اسلامی در قالب‌های متفاوت همچون پوستر و اینفوگرافی ارائه می‌شود. همچنین فعالیت‌های فرهنگی، رفاهی و تفریحی برای مردم، کودکان ونوجوانان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به رونمایی از یک پروژه اتمی در ایام نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی گفت: در ایام نمایشگاه از پروژه انرژی اتمی رونمایی خواهد شد و در این ایام پروسه تولید از اکتشاف تا کاربری‌های صلح آمیز هسته ای ارائه می‌شود.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی گفت: رونمایی از پروژه انرژی اتمی، برای نخستین بار در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ایام نمایشگاه خواهد بود.

وی تصریح کرد: در مراسم افتتاحیه نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی، شش موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استانی به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد. این درحالی است که سال گذشته شاهد رونمایی از ۱۰ موزه در همین قالب بودیم.

جعفری بیان کرد: در مراسم افتتاحیه، همه مسئولان لشکری و کشوری حضور خواهند داشت و حضور یکی از رؤسای قوا و رئیس ستاد نیرو‌های کل مسلح مهمان ویژه  است.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی با اشاره به اهداف برگزاری نشست‌های تخصصی در نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی گفت: هدف ما این است که دستاورد‌های نظام به مردم معرفی شود و همچنین امید را در دل مردم تقویت کنیم. درعین حال به ایجاد تقویت و هم افزایی میان مردم بپردازیم.

جعفری گفت:سفیران همه کشور‌ها به نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی دعوت شده اند. همچنین از همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها درخواست کردیم اگر همزمان مهمان خارجی داشتند به نمایشگاه دعوت کنند. البته رایزنی‌هایی داشتیم تا در این ایام، میزبان گردشگران خارجی باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.