فرماندار ویژه شهرستان آمل از ثبت هزار و ۲۲۸ اشتغال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، جعفر رسولی فرماندار ویژه آمل در جلسه کارگروه اشتغال با بیان اینکه پس از گذشت یک سال باید نتجیه جلسات سامانه کارا، گفت: جهادکشاورزی تا به حال ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان وام از سامانه کارا دریافت کرده که تا به حال ۱۸۴ شغل محقق شد.

وی با اشاره به اینکه زمانی که تسهیلات سامانه کارا پرداخت شد تعهدات کارفرما و دریافت کننده وام در خصوص اشتغالزایی و تعهد وی به تامین اجتماعی باید اجرا شود، افزود:باید میزان اشتغالی که در طرح بود با آنچه پس از دریافت وام ایجاد می‌شود یکی باشد و کارشناسان رصد کنند.

رسولی گفت: کمیته امداد ۳۱۸ نفرب و صنعت و معدن و تجارت ۷۴۰ نفر، بهزیستی ۳۱ نفر و فنی حرفه‌ای ۴۵ نفر را در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت کرده اند.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه افرادی که در کارگاه‌ها استخدام می‌شوند باید بیمه شوند، افزود: اشتغالزایی کارفرمایان باید در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شود و این معیار استان و دولت برای مشاهده عملکرد خود است.

وی با اشاره به اینکه تا به حال یک هزار و ۲۲۸ نفر در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده اند، گفت: افراد متقاضی دریافت تسهیلات از سامانه کارا اشتغال مازاد اعلام نکنند

فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه اگر کارفرما در ایجاداشتغال تخلف کرد باید با وی به جد برخورد شود، ادامه داد: اگر لازم شد حتی بانک از وی کل وام را پس بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مدیران برای تهیه لیست اشتغال سامانه کارا نباید این دست و آن دست کنند، تاکیدکرد: برخی مدیران آمل در جذب تسهیلات و ثبت سامانه کارا جدی نیستند.

انتهای پیام/آ

کاهش بیکاری در آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.