احکام شرعی درخصوص صندوق‌های قرعه‌کشی خانوادگی را در این گزارش بخوانید.

حکم صندوق قرعه‌کشی خانوادگی چیست؟به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، خداوند درون هرکاری در اسلام دستوری فقهی و شرعی نهاده است، دستوری که انسان را از مسیر انحراف دور می‌کند و راه سعادت را هموار می‌سازد. این روی احکام شرعی و فقهی دو چراغی هستند که این مسیر را برای ما روشن خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی آذر طوسی خطیب و کارشناس امور دینی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره صندوق‌های قرعه‌کشی خانوادگی بیان کرد: صندوق‌های قرعه‌کشی که بعضا در منازل بین افراد خانواده برپا می‌شود، با دو عنوان فقهی ربا و قمار مواجه است.

وی ادامه داد: می‌گوییم ربا؛ چراکه اگر قرض دهنده یا قرض گیرنده مبلغ بیشتری  را از افراد دریافت کند، در این مدت ربا خواهد بود، به همین دلیل در این صندوق‌ها قرض گیرنده که قرعه به نامش درآمده، حتما باید به همان اندازه که وام گرفته را برگرداند. اما در بحث قمار، چون قرعه به نام یک نفر درمی‌آید شبهه قمار است و برای رفع این شبهه نباید از ابزار اصرار استفاده کرد و باید توجه کرد که قرعه حقی برای افراد ایجاد نمی کند.

شما در ادامه می‌توانید مشروح این حکم شرعی را در زیر بخوانید:

انتهای پیام/

حکم شرعی صندوق‌های قرعه کشی خانوادگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
پس بانکها که این همه سود رو سود میگیرن حکمش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
عاشق این ملتم اصلا حرف رو گوش نمیکنن و داد و بیداد راه میندازن. حاجی گفته اگه زیادی بگیرن که توی وامهای خانوادگی زیاد نمیگیرن و همان مقدار باید پس بدن. پس یعنی ربا نیست. بعدم گفتن اگه فردی ک اسمش در نیومده اگه خواست میتونه ادامه نده و نباید اجبار داشته باشه ک اینجور هم نیست پس قمار نیست.در واقع صحبتاشون یجور تایید بر وامهای خانوادگیه.
Germany
یاسمین
۱۴:۴۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر.دوستان با دقت گوش بدهید.حاج آقا میگه اگه شرط اضافه باشه ربا هست ،اگه شرط باشه که نمی تونید تحت هیچ شرایطی از قرعه کشی خارج بشید قمار هست، وگرنه اگه این دوتا شرط نباشه قرعه کشی خانگی درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
میگم توبعضی صندوقا،وام اولی رو میگن به عنوان کارمزدمیبریم یعنی قسط اول حساب نیس واسه صاحب صندوقه ،این کارش ربا هست،حرامه یا ن؟
Iran (Islamic Republic of)
ی
۰۵:۲۳ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
ج) دادن وام با رضايت همه اعضاى صندوق به كسى كه قرعه به نام او درآمده است، اشكال ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
کی بایدبرخوردکنه مراجع تقلیدکجایند
-
علیرضا
۱۰:۱۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
با تما احترامی که برای حاج آقای برنامه شما قائلم باید بگم اینطور نظر دادن درست نیست « صندوق های خانگی با دو عنوان ربا و قمار مواجه هستند» در این صندوقها اتفاقا نه ربا است چون دقیقا به همان مقدار وام فرد قسطش رو میده نه کمتر ونه بیشتر قمار هم نیست که یکی ببرد ودیگران هیچ وبازنده باشند بلکه قرعه است که در منابع فقهی برای حل مشکل بعنوان راه حل بکاررفته است و دراینجا بلاخره به تمام افراد نوبت وام میرسد اما با قرعه ترتیب افراد مشخص می شود وبرخلاف قمار اینطور نیست که بقیه افراد بازنده و بدون وام بمانند درحال حاضر ووضعیت وام های بانکها حلالترین وام وام خانگی است لطفا در بیان احکام از نظر مراجع استفاده بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
بنده فوق تخصص راه اندازی وامهای بدون ربا و سود صندوق مقدس خانوادگی هستم . با این کارم ته جهنم مال منه !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
بانکها پدر مردم در آوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
خدا چی گفته؟ چرا انقد تفسیر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
من قبول دارم
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۲:۳۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
حرامه بابا بانکها هم حرام کار میکنن همش رباست_با سود هایه بالاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
حاج آقادرنظرداشته باش 30میلیون وام میگیری 50میلیون جک ازتون میگیرندولی توصندوق خانوادگی که پول بدون سودجمع میشه به اعضای همون صندوق میدندقماراست
Iran (Islamic Republic of)
خوزستان
۲۱:۵۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
حاج اقا خبر نداره بانک سود ۳۰ _ ۴۰ درصد میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
کجاست این عدالت علی ما فقط اسم خودمون. وگذاشتیم مسلمان ومومن و..در عمل ثابت کن عدالت علی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
من ۳۰ میلیون وام مسکن گرفتم الان تقسیطش کردن تو دوازده سال باید ۱۱۶ میلیون بدم کاملا هم حلاله چون بانک ها مردم عادی نیستن.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۱۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
خدایش من ۳۰ملیون وام خانگی گرفتم آخرین قسطشم ۱۰سال میشه نه سودی میدم همون۳۰ملیون باید پرداخت کنم.بعد این آقا میاد اینجوری درمورد صندوق خانگی حرف میزنه حتما خودش نیازی به وام بانکی یا خانگی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
این بانکهای ربا خور که کارشون مصداق واقعی رباست ، واقعا اینا تو حکومت اسلامی دارن فعالیت میکنن . سی درصد سود دریافت میکنن ، شصت درصد وامهای قرض الحسنه دراختیار کارمندای بانکهاست ، چرا کسی حتی حرفی هم نمیزنه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی رحیمی
۲۰:۵۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
خانوادگی یه صندوق میزارن واسه اینکه گرفتاری همدیگرو حل کنن بدون سود بدون کارمزد وای خدا این و خوندم دلم میخواد داد بزنم امیدوارم امام زمان ظهور
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۰:۵۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام من تا حالا 2 بار از این نوع وامهای خانگی به مبلغ 10 میلیون گرفتم همون 10 میلیون هم پس دادم .کجا رباست؟ ولی از بانک 5 میلیون گرفتم 36 ماهه 7200 پس دادم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
در قمار 10 نفر پول میذارن
یه نفر همه رو میبره.9 نفر هم میبازه.
ولی اینجا هر کسی به عین پولش میرسه
یکی زود تر یکی دیرتر.
تازه اینجا نفس عمل قرض الحسنه است
یعنی هر 10 نفر به نیت
قرض الحسنه پولا شونو میذارن ،
فقط ترتیب اعطا وام رو قرعه کشی تعیین میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۱۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
نزول بانکها را که باعث فلج شدن اقتصاد مملکت و بیکاری جوانها و اشاعه فساد در جامعه شده چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
حکم کسی که ربا خواری و جنگ با خدا رو حلال کرده چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
تجارت
۱۹:۱۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
ب خدا
ملت بدبخت توی بانک وام گیرشون نمیاد اگه هم بانکها لطف کنند و یه وام بخوان بدن با هزار بدبختی و ضامن پیداکردن و دوسال دوندگی در اخر با سود 40 تا 50 درصدی گیرشون میاد اونم با هزار جور منت.
ولی صندوق خانوادگی رو میگن شک و شبهه توشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
حاجی وقتی تو مسابقات قرائت قران و مراسمات ملی و حتی بانکها جوایزی به قید قرعه اهدا می کنند. چون قرعه است ایا حکم قمار داره مثلا تو پیاده رویها و ورزشهای همگانی هم به قید قرعه جوایز میدن. چی. حالا این قرض الحسنه های خانوادگی بی ریا و بی ربا ترین وامهای جمعی هستند بدون نزول و دیرکرد و بدون ریالی بهره. منتها با قید قرعه. اولویت. و توافق کلیه اعضا. علت روی اوردن مردم به این وامهای خانوادگی. نزول گرفتن بانکها از مردم است
Iran (Islamic Republic of)
اصفهانی
۱۸:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
دوستان منظورحاج اقا این بود چون سود25درصدی وام خانگی نمیگیرد حرام هست اگر وام خانگی25درصد سود قسط عقب افتاده18درصد سود وتاخیر دیرکرد10درصد سود بگیرند حلال است ومباح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
شاید حاج آقا دارن از اصطلاحات معکوس استفاده می کنند و به بانکها و دیگر موسسات بهره گیر کنایه میزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
حاجی جان این را هم حرام کنید و خلاص .
Iran (Islamic Republic of)
هر کی
۱۷:۵۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
پس سود ۳۰درصد بانک حلاله قرعه کشی تلویزیون حلاله میان از ۵۰۰هزار نفر هر نفر ۵۰۰تومن میگیرن میشه ۲۵۰میلیون بعدش به دو نفر هر کدوم ده میلیون میدن یک هزارم پول خودمون ب دو نفر میدن هزار منت می‌زارن رو سر مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام
دوستان عزیز حاج آقا نگفتن صندوق خانوادگی حرام است بلکه فرمودند اگر اضافه بر وام گرفته شده بدهد حرام هست که همچین چیزی در صندوق های خانواده نیست بحث قرعه کشی هم تمامی طرفین خودشون ادامه می دنم کمتر کسی هست که جبرا بخواد ادامه بده که شبهه قمار ایجاد شود
Iran (Islamic Republic of)
سید علی اکبر
۱۷:۴۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
حاجی آقا بفرمایید که در صندوق خانوادگی که پاکترین صندوق در روی کره ی زمین است وکار مزدش نیز صفر است اگر همه اعضاء در خواست دریافت وام کردندومبلغ هم فقط در حد وام دادن به یک نفر باشد چگونه باید شخص وام گیرنده را تعیین نمود؟ آیا شما روشی بغیر از قرعه کشی سراغ دارید ؟ اگر هست بگید که ما آن را انتخاب کنیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۴۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
واقعا ؟!
United States of America
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
از خبرنگارى كه اين مطلب را گزارش كرده خواهش مى كنم اين صفحه كه نظرات مردم هست را براى حاج اقا بفرستد ونظرشان را راجع به به انها جويا شود و ان را براى فهم احام منتشر نمايد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
چرا بانک ها سودهای کلان میگیرند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
به خدا بهترین پول همین پول قرعه کشی خانوادگیه نه سودی میدی نه سودی میگیری نه ضامن میخواد نه سفته و نه رشوه.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۶:۱۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
به امید ان روزی که جز وام خانوادگی وام دیگه ای نباشه
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
راجع به قرعه كشيهاى تلويزيون كه از صبح تا شب درهربرنامه در حال انجام است حكم بدين. در اين قرعه كشيهاى خانوادگى همه راضى هستند وهيچ سودى هم نمى گيرند
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
دقیقا
و نظرتون بگین اگ پولارو بزاریم بانک بعد صدتومن وام بگیریم صدو پنجاه پس بدیم چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۴۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
یه سوال از حاج آقا
من از بانک مسکن جمهوری اسلامی 25 میلیون وام گرفتم برای این وام 3میلیون اوراق خریدم بازپرداختشم 45 میلیونه که جمعاً این 25 میلیون 48 میلیون در آمده میشه بفرمایید حکمش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
حرام است حراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اتفاقا سالمترین وامها همین خانگیهاست نه اون بانکهای رباخوار که با حکمهای کلاه شرعی رباخواری رو حلال کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
خدا گواهه طرف وام۳۰ میلیون گرفته از بانک با سود۲۱ درصد بعدش۶ میلیون رو نگه داشتن ازش به بهانه های مختلف۲۴ میلیون بهش دادن در عوض حدود۵۰ میلیون باید پس بده .
حالا سوال من از این حاااااااااااااااج آقا اینه نظر شرع در باره بانک ها چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۱۵:۱۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام آخه مگه ما پولی پاک تر از صندوق های خانگی هم داریم حالا اگه مردم پولشان را در بانکها بگذارند یا از بانکها وام بگیرند چه سودی برایشان دارد.سودش فقط و فقط به همسالان خاوریها می‌رسد که کم هم نیستند خوبه که معنی رهبا وقمار هم فهمیدیم ..............
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۴:۵۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
با سلام ایشان فقط حکم شرعی را آن هم با راه کار بیان کرده ، حالا شما به هر عنوان سنجیده یا نه سنجیده ، حرف ایشان را ربط به رفتار بانکها می دهید در حق ایشان جفا کرده هوشیار باشید زیرا به خاطر چنین قضاوت های فردا قیامت باید پاسخگو باشید ، خود ندانید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
از خدا بترس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
مردم ازاین راه به هم کمک میکنند ،اینم حرام شد،یه کتاب درمورد احکام وام چاپ کنید ،چطوره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۵:۴۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
خب وقتی شما میری بانک وام بگیری اول که اشکت رو در میارن بعد سود میگیرن اونم به اسم ۱۸درصد که حسابش کنی تا ۵۰ درصد هم پای ادم میافته اگه یه ماه عقب افتادی هم باید سود بدی یعنی سود روی سود بعدش.اونوقت وامهای خانگی چون سودی پرداخت نمیشه و مشکلات رو بدون ضامن و سفته و دوندگی بیخودی حل میکنه مشکل سازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
آقای سهیل ما هم سوالمون همینه وقتی میگی حکم شرعی. برای همه مهمه که بدونن این حکم شرعی فقط برای مردمه یا برای همس هم صدق میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اگر پول خودمان را به خودمان بدهند قمار و ربا هست ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
تولید کننده
۱۴:۴۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
بانک ۱۰% بلوکه میکنه ۵%کارمرد میگیره ۱۸%سود میگیره بنظر حاج اقا ربا هست؟
اگه بجا اینکار چن نفر پول بزاریم بدون بهره بلوکه و کارمزد ولی با قرعه بهم قرض بدون ربا بدیم اشکالی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
*
۱۴:۴۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اگه قرار باشه هیچ التزامی نباشد که همه کسایی که قرعه آخر نسیبشون میشه انصراف میدن بعد همه چیز به هم میریزه .بعدش هم تو این جور قرعه کشی ها نه کسی یک ریال اضافه می دهد نه کم(بد ترین حالت ممکن این قرعه کشی اینطور میتونی فرض کنی که پس انداز زورکی انجام دادی .در واقع ضرری نکردی که..!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
بسه دیگه مردم افسرده شدن .
-
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
توجه توجه وام با27درصد حرام نیست ، در قرعه همان اندازه پول دادیم وهمان اندازه هم می گیریم ، کجاش حرام ....................
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۴:۲۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
با سلام خدمت حاج اقا اگر ما از بانک وام بگیریم مانند وام مسکن و۶۰میلیون را حدود ۱۲۰میلیون با دیر کرد وسودهای نجومی منظورم هست پس بدهیم ربا یا قمار نیست ولی یه قرعه کشی فامیلی در منزل بدون سود ومسایل دیگه را شما ربا یا قمار میخوانید ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
سود ۲۱--۲۳ درصد بانکها ربا نیست ؟ ؟
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۱۴:۲۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
مسخره بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
از برجام چه خبر؟ FATF چی؟ تورم چی؟ حقوق های نجومی؟ اختلاس؟ توقف 2030؟ هسته ای؟
مشکلات اقتصادی؟ ترویج اشراف گری؟
اصلا در این اوضاع نا به سامان فکری ، که جامعه احتیاج به آرامش دارد شما کجای ماجرا هستید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام.. مرد بیچاره میخاد وام با سود ۲۱درصد بگیره که جهاز واس دخترش بخره واسش پیدا نمیشه...بنده خدایی پییدا شده میخاد قرعه ش رو بش بده بعدش شما میگید حرامه بره بانک از اونجا با سود ربوی بگیره حلاله؟؟واقعا گه
Iran (Islamic Republic of)
Fff
۱۳:۵۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام ما ٥٠ميليون وام مسكن گرفتيم ١١٠ميليون بايد ب بانك بديم ٦٠ميليون سود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
صد درصد حلال هست. .موسسه ..... منحل شده ولی باز هم داره سود ازمردم دریافت میکنه با اینکه غیرقانونی وکاملا غیرشرعی ست .ازطرفی برا سپرده های میلیاردی که بلوکه کرده توحساب سود پرداخت نمیکنه ولی برا وام ۱میلیون تومانی جریمه دیر کرد میگیره حالا حاج آقا بفرمائید این حکم اش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ذلف
۱۳:۴۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اگر یک قرون زیاد بگیرن میشه ربا چه بانک چه شخص چه صندوق. حکم شرعیی رو گفت.
ح یه درصد کارمزد چی اختلاف نظر است ولی مرجع بنده حرام میدونه و میفرماید حتی اگر برای کارمزد یا حسابدار صندوق یک درصد تعیین می گنند باز هم رباست .
ببینید دوستان موقع وام دادن ۱۰ تومن گرفتی ده تومن برگردون ولی اینکه صندوق هزینه داره از اعضا پول بگیر و قاطی وام نکن جانم
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۳:۳۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
برید به پای بانکها را ببینید .بخدا یک نفر هم به حرفهای اینچنینی اهمیت نمده.من که زکات و خمس مالک را خودم هرجور که دلم بخواد به هرکس تشخیص بدم میدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
حاج آقا نظر شرع در باره سود۲۴درصدی بانک ها چیه؟این قرعه کشیا از قرض الحسنه هم بهتره چون نه سودی داره نه دردسری تو همان مبلغ را پس میدی.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۵۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام. خدایا کجایی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
یعنی مردم برن بانک وام با سود بالا بگیرن که حلال باشه! ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
آره دیگه سود 21 درصد به بالا حرام نیست اما این که گره از مشکل مردُم بازمیکنه اونم بدون سود و علافی و دوندگی حرامه و میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۲۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام .. همه حرام اند ولی بانک مهر اقتصاد حلاله ..
Australia
محسن
۱۲:۲۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
ای کاش و ای کاش ... برای بانکهای نزول خور و بخت آزمائیهای تلویزیونی _( همان ستاره و مربع ) هم همینقدر حساس بودند. نزول و ربای بانکی ؛ با اسمهای دهان پرکن ؛ مانند سرطان به رگ و ریشه اقتصاد و زندگی مردم نفوذ کرده و هیچکس هم صداش در نمیاد......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
درقرعه کشی فامیلی کسی بیشتر از آنچه وام گرفته پس نمی دهد به همان قدری که وام گرفته پس میدهد تازه همه توی این معامله راضی هستند که همین مهمه حقه کسی ضایع نمیشه .خدا هم راضیه .حرام وربا مال بانک هاست حاج آقا مثل اینکه هیچ وقت گذرت به بانک برای وام گرفتن نیفتاده که ببینی چقدر ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
وام بانکی با سود ۳۰ درصد حلاله ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اگه راست میگین راجع به بانکداری اسلام هم یه نظر بدین دیگه. اول از بانک شروع کنید که ربا خوار هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
سالهاست دارن نظر می دن و گلو پاره می کنن گوش شنوایی نیست
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۲:۰۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
برادر چرا این احکام شامل بانکداری اسلامی نمی شه ؟؟؟؟؟؟!!!!! فقط مرغ همسایه غازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اشتباه متوجه شدین
قرعه کشی میگه شبهه ناکه
چون ممکنه مثلا یکی راضی نباشه که چرا بهش نمیوفته
و اگه قرعه کشی میکنین باید این حق رو افراد داشته باشن که اگه هروقت خواستن خارج شن
همین
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۵۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
لابد در مورد ربا خواری بانکها یا راضین فقط زورشون به صندوقهای خوانوادگی رسیده اگه راست میگید بیایید دست به دست هم دهید و جلو ربا خواری بانکها را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
مثلا حاج آقا صبح رفتم 4 تومن وام بگیرم میگه که یه ضامن هم سفته هم چک هم اجاره نام و هم 1/800 از وامت میمونه تو بانک تا تسویه کنی آیا این دزدی و دروغ نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
چطور سودی که بانک‌ها برای هر وام بالای 20 درصد میگیرن حلاله ولی وام خونگی که سودی نداره و مثل قرض‌الحسنه میمونه حرامه. به نظر من که هیچ مشکلی هم نداره گره از کار خیلیا باز میشه مثل بانک‌ها ضامن وچک وسفته هم نمیخاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
بابا سرت رو درد نیار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
سودی که بانکها از مردم میگیرن حرام یا حرام؟

واقعا ما مملکت اسلامی هستیم؟
بابد بانکهارو عین مفسدین اقتصادی اعدام کنید
Canada
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
قرعه کشی خونگی وقتی هیچ سود و زیان نداره و بنام قرعه هرکس در یک ماه معرفی میشه حلال حلاله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
گیر دادن به قرعه کشی خانوادگی
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۱:۳۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
حاج آقا زوردون به بانکها نمیرسه چرا تلافیش را سر مردم بدبخت در میآرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
مثلا حاج آقا صبح رفتم 4 تومن وام بگیرم میگه که یه ضامن هم سفته هم چک هم اجاره نام و هم 1/800 از وامت میمونه تو بانک تا تسویه کنی آیا این دزدی و دروغ نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام.تمام بانک هایی که در این کشور فعالیت میکنند وتمامیه آنها اسلامی هستند ، طبق نظریه فقهی همه آنها رباخوارند. لطف کنید در این مورد توضیح بدهید. باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اینها حرام اند ولی برای بانکها حلال حلال حلاله..
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۴:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
آره دیگه بانکداری اسلامی بدون رباست
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۲:۳۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
بانکهای ایران ربطی به اسلام نداره لطفا اسم اسلام رو خراب نکنید
Germany
من
۱۱:۰۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
هیچم اینجوری نیست قرعه کشی خونگی هیچ مشکلی نداره وهزار برابر بهتر از بانک هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
سودهای وام بانکی چی .... بروید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
مثلا حاج آقا صبح رفتم 4 تومن وام بگیرم میگه که یه ضامن هم سفته هم چک هم اجاره نام و هم 1/800 از وامت میمونه تو بانک تا تسویه کنی آیا این دزدی و دروغ نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۰:۳۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام
انشالله در قرض الحسنه که مشکلات خانواده ها را حل می کند این قدر حساس هستند در مورد علنی ستاره مربع نیز حکم اعلام کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
پس این بانک ها اینقدر س.د میگیرند چی میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۵۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
به این میگن بانکداری بدون ربا ¡
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام کاملا درست فرمودید قرعه کشی خانواده گی حرامه ،ولی وامی که بانکها میدن به مردم ازشون سود می‌گیرند حلال اند حلاله
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۰۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
پس اگر اسم این صندوقها ربا باشد ، بانکداری های اسلامی اسمشون چی هست ؟؟؟ بانک مسکن وام 70 میلیونی رو 150 میلیون پس میگیره ، بانک ملت روی سند 40 میلیون میده 36 ماهه 65 میلیون پس میگیره و غیره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
کاملا درست میگید
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۵۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
فقط زورشون به مردم بد بخت می رسه اما از بانکها که کارشون فقط ربا خواری
آخرین اخبار