استاندار اردبیل؛

خروج دام مولد تا اطلاع ثانوی از استان اردبیل ممنوع است

استاندار اردبیل گفت:جابجایی هرگونه دام مستلزم نظارت و صدور مجوز دامپزشکی است و خروج دام مولد از اردبیل تا اطلاع ثانویه ممنوع است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل امروز در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل اظهار کرد: به منظور پیشگیری از افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز و سفید جهاد کشاورزی با همکاری دستگاه‌های مرتبط باید دام‌های زنده را پلاک گذاری و در مورد انتقال از مبدا به مقصد آگاهی کامل داشته باشد.

وی در مورد کسانی که خوراک دام و نهاده‌های دامی را با ارز دولتی خریداری و به قیمت آزاد می‌فروشد گفت: باید در اسرع وقت این موارد شناسایی و دلیل افزایش قیمت دام زنده در بازار مشخص شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد:علیرغم اینکه استان اردبیل مازاد تولید در گوشت قرمز و مرغی دارد، اما به مثابه سایر نقاط کشور افزایش قیمت وجود دارد باید بررسی و در جلسات آینده تصمیم گیری شود.

بهنام جو میزان سرانه مصرف را ۱۱.۵ تن اعلام کرد و گفت: استان اردبیل یکی از قطب‌های دامپروری با گوشت و دام درجه یک محسوب می‌شود و ۱۵هزار تن نسبت به جمعیت و مازاد تولید است و کمتر از ۷۰۰ تن گوشت قرمز منجمد به منظور تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه باید میزان مصرف و تولید نیاز سنجی شود افزود: انتقال دام در داخل استان و خرید و فروش برای مصرف داخلی بلامانع است و طبق مصوبه این کارگروه باید نظارت دستگاه‌های متولی افزایش یابد تا حدالامکان مردم استان دچار مشکل نشوند.

استاندار اردبیل افزود: طبق آمار ارائه شده توسط جهاد کشاورزی ۲۵۰مورد دامداری صنعتی که غالبا پروار بندی و تولید گوشت قرمز است وجود دارند که باید مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

بهنام جو در ادامه از نصب ایکس ری در گمرک بیله سوار خبر داد و افزود: عملکرد گمرک بیله سوار با ۲۴ ساعته شدن مناسب ارزیابی می‌شود و با نصب این دستگاه میزان دقت در کنترل افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ح

توزیع ۷۰۰ تن گوشت قرمز منجمد در اردبیل

برچسب ها: دام ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.