رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال ۱۲۹ واحد تولیدی راکد بخش کشاورزی این استان با پرداخت تسهیلات بانکی فعال شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال اردبیل افزود: این واحدها شامل واحدهای دامداری ، صنایع تبدیلی و دام و طیور است که وارد چرخه تولید شدند.

وی اظهار داشت: با حمایت بانک ها و پرداخت تسهیلات بموقع به واحدهای بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان می توان اشتغال بیشتری را در این بخش ایجاد کرد.


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین گفت: اردبیل قابلیت های زیادی در بخش کشاورزی دارد و یک سوم اشتغال جمعیت به این بخش مربوط می شود.


وی خشکسالی ، تغییر رویه رویش گیاهان در تغییرات آب و هوایی ، کم آبی ، پراکنش نامنظم بارندگی ، شوری آب و شوری خاک را از جمله مشکلات پیش روی کشاورزی استان دانست و افزود: با کمک سامانه نوین آبیاری باید از مصرف بی رویه آب جلوگیری کرد.


نیکشاد اظهار داشت: بیش از 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در حال تجهیز به سامانه نوین آبیاری و بیش از 15 هزار هکتار نیز در مرحله تامین اعتبار و مطالعه است.


وی اعطای تسهیلات روستایی و عشایری با سود یارانه دار چهار تا 6 درصدی برای تولیدکنندگان بخش کشاورزی را فرصتی برای بهره برداران این بخش دانست و اظهارامیدواری کرد با تکمیل و افتتاح طرح های در دست اجرا بخش کشاورزی استان بیش از پیش توسعه یابد.

انتهای پیام/ع

تجهیز اراضی کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری نوین



برچسب ها: کشاورزی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.