معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران از توزیع ۳۰ دستگاه چان برای حمل و نقل ماهیان مولد خاویاری به تعاونی‌های صیادی پره استان خبر داد.

قاسم کریم زاده معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: اتحادیه پره ۳۰ دستگاه چان خریداری شده را بین تعاونی‌های ماهیگیری پره استان توزیع کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۴ تعاونی پره در استان فعال است، افزود:همه تعاونی‌های پره استان هم اکنون از دستگاه چان بهره‌مند هستند.

قاسم کریم زاده با بیان اینکه دستگاه چان در صیادی کاربرد دارد و مانع صدمه فیزیکی احتمالی وارده به ماهیان خاویاری می‌شود، گفت: این دستگاه از زمان صید تا توزیع ماهی در مراکز تکثیر مورد استفاده صیادان قرارمی گیرد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران افزود: صید ماهیان خاویاری در دریای خزر بر اساس توافقات کشور‌های ساحلی ممنوع است.

وی افزود: با توجه به نقش فعال ایران در بازسازی ذخایر این گونه ارزشمند، ایران می‌تواند نسبت به تامین ماهیان مولد خاویاری برای مراکز بازسازی اقدام به صید کنند که در این راستا در تعاونی‌های صیادی پره استان گاهی اوقات ماهیان مولد خاویاری صید می‌شوند.

انتهای پیام/ا

حفظ ماهیان خاویاری با توزیع چان

برچسب ها: رژیم غذایی ، طب سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.