دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی توئیتری گزارش جامعه اطلاعاتی این کشور درباره پایبندی تهران به برجام را زیر سوال برد.

ترامپ رویکرد جامعه اطلاعاتی آمریکا در قبال ایران را زیر سوال بردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد گزارش جامعه اطلاعاتی این کشور در قبال ایران را زیر سوال برد.

ترامپ در پیام توئیتری خود مدعی شد: به نظر می‌رسد که جامعه اطلاعاتی ما زمانی که با خطرات ایران مواجه می‌شود بسیار خام و منفعل عمل می‌کند. آن‌ها دچار اشتباه هستند! زمانی که من رئیس جمهور شدم ایران در خاورمیانه و ماورای آن در حال دردسرآفرینی بود. اما از زمانی که به توافق وحشتناک هسته‌ای ایران پایان داده شد، (رفتار) آن‌ها بسیار متفاوت شده است.

رئیس جمهور آمریکا در توئیت دیگری که به دنبال آن منتشر کرد، در ادامه ادعاهای قبل نوشت: [ایران] یک منبع خطر و درگیری بالقوه [است]. آن‌ها آزمایش موشکی انجام می‌دهند و به لبه (پرتگاه) خیلی نزدیک می‌شوند. اقتصاد آنها در حال سقوط است و این تنها عاملی است که آن‌ها را عقب نگه داشته است. مراقب ایران باشید. شاید نیروهای اطلاعاتی [ما] باید برای یادگیری دوباره به مدرسه برگردند!

روز گذشته، دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در جلسه کمیته اطلاعاتی سنای این کشور در گزارش سالانه «ارزیابی تهدیدهای جهانی» ضمن اذعان به پایبندی ایران به توافق هسته ای ۲۰۱۵ موسوم به «برجام» اعلام کرد که ایران فعالیت کلیدی برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای انجام نمی‌دهد. جینا هاسپل، رئیس سازمان سیا، سازمان اطلاعاتی آمریکا، نیز در جلسه کمیته اطلاعاتی سنا گفت ایران از لحاظ فنی به مفاد برجام پایبند بوده است ولی با توجه به عدم برخورداری از مزایای برجام این کشور در حال مطرح کردن مباحثی درباره کاستن از پایبندی‌هایش به توافق هسته‌ای است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
این ترامپ تعادل روحی نداره توهم داره ونادانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
ترامپ باید برای همیشه بره
آخرین اخبار