استاندار خراسان رضوی گفت: در صورتی چالش های اقتصادی کشور برطرف می شود که همه دستگاه ها با مشارکت عمومی مردم پای کار بیایند.

مشارکت عمومی مردم با دستگاه ها توسعه اقتصادی را فراهم می آوردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  علی رضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان خواف با بیان اینکه کارگزاران حکومت و دولت به تنهایی نمی توانند توسعه و آبادانی را رقم بزنند گفت : دولت بخشی از زیرساخت ها و زیربناهای توسعه را ایجاد می کند اما پایه اصلی این توسعه مردم و بخش خصوصی هستند و تا زمانی که همه پای کار نیامده و مجاهد اقتصادی و کارآفرین را حمایت نکنند، محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه خدمات و موفقیت های جمهوری اسلامی قابل توجه است و می توان به آنها افتخار کرد افزود: از جمله آنکه در حوزه معدن تا قبل انقلاب 195 معدن فعال داشتیم که امروز 6 هزار و 400 معدن رسیده و مجموعه عظیم سنگان که امروز به عسلویه معدنی معروف شده از جمله آنهاست.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: اگر بخواهیم در حوزه اشتغال و معیشت روستا و اقتصادخانوار روستایی اقدام موثری کنیم باید طرح توسعه با کمک و مشارکت خود مردم و ظرفیت بخش خصوصی رقم بخورد.

رزم حسینی اظهار داشت: برخی چالش هایی که اقتصاد کشور ما طی تمامی این سالها با آن مواجه بوده چون دموکراسی گسترده و پیچیده ، تمرکز گرایی ،عدم تناسب اختیارات با مسائل و همه و همه باعث شده تا تمام توجه و تمرکز ما به دولت مرکزی باشد که در واقع اشتباهی راهبردی است.

وی افزود: کارگزاران حکومت اعم از دولت ، دستگاه قضایی و امنیتی هم باید برای توسعه کار کنند و همه آنها باید در جهت تسهیل شرایط، بهبود فضای کسب و کار، حمایت از مجاهد اقتصادی و کارآفرین وارد عرصه شوند.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای مردمی کردن اقتصاد و اجرای اقتصاد مقاومتی در شهرستان خواف باید همه تلاش کنیم و گام نخست هم ورود و همراهی جدی ائمه جمعه به موضوع برای فرهنگ سازی اقتصادی و نهادینه کردن تکریم کارآفرین و سرمایه گذار است و همزمان حمایت ما به عنوان بخش اجرایی ، دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس از فعالیت اقتصادی و فعالان این عرصه است.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ اقتصادی و دانش کشاورزی در روستاها و بین مردم بیش از همه به همراهی علما و روحانیون نیاز دارد افزود: با توجه به گستردگی توان علمی و انسانی حوزه های علمیه و ائمه جمعه، می توانند و ضرورت دارد علاوه بر حوزه دین ، به اقتصاد مردم هم بپردازند و این واقعیت را ترویج کنند که جهاد در حوزه اقتصاد همانند و همسنگ جهاد نظامی است.

رزم حسینی ادامه داد: باید از مجاهد اقتصادی بویژه در زمان بروز مشکل و بحران حمایت و تکریم کرد زیرا سرمایه و پول خود را آن هم در شرایطی که ریسک بالا و مسائل و فشارهای اقتصادی گریبانگیر حوزه تولید است به این حوزه وارد نموده است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: امروز همه تلاش خود را برای تحقق این توسعه در کنار همه بخش ها به کار می گیریم و برای رفع مشکلات این مسیر، تا حد بضاعتمان تلاش می کنیم.

انتهای پیام// ز.م
 

ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان خواف برگزار شد

برچسب ها: استانداری ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.