در نشستی که با حضور حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و شهزادگل اریوبی وزیر مخابرات و تکنولوژی معلومات افغانستان و هیأت همراه برگزار شد، درباره‌ی گسترش همکاری‌های ارتباطی فیمابین مذاکره شد.

همکاری‌های ایران و افغانستان برای ترانزیت ارتباطات بین الملل و ارسال ترافیک به سمت اروپابه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشستی که با حضور حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت و شهزادگل اریوبی وزیر مخابرات و تکنولوژی معلومات افغانستان و هیأت همراه برگزار شد، درباره‌ی گسترش همکاری‌های ارتباطی فیمابین مذاکره شد.

در این دیدار طرفین آمادگی خود را برای توسعه‌ی همکاری در زمینه‌ی ترانزیت ارتباطات بین الملل کشورهای همسایه اعلام کردند و همچنین در خصوص تأمین پهنای باند اینترنت افغانستان توسط شرکت ارتباطات زیرساخت برای گسترش همکاری ارتباطی و فنی بین دو کشور مذاکراتی صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و فنی در حوزه‌ی ارتباطات و مخابرات در تهران برای مدیران و کارشناسان کشور افغانستان و همچنین ترانزیت ارتباطات بین الملل و ارسال ترافیک به سمت اروپا از دیگر موارد این همکاری ها بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.