معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در حاشیه نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی، تقویت انگیزه شغلی را در گرو تقویت استعداد‌ها دانست.

جمشید کمایی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی دانش آموزان دبیرستان متوسطه اول دخترانه غیردولتی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بر لزوم آشنا کردن دانش آموزان با محیط کسب و کار و عملی کردن مفاهیم درسی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف آموزش و پرورش در مقطع متوسطه اول توجه به دست سازه‌های دانش آموزی است بیان کرد: ایجاد فرصت برای پرورشی موقعیت‌ها و توانمندی‌های دانش آموزان در زمینه‌های مختلف است که بازارچه‌های کارآفرینی و بازارچه دست سازه‌های دانش آموزی این موقعیت را فراهم می‌کند.

تقویت انگیزه شغلی در گرو تقویت استعدادها میسر می شود

کمایی آشنایی با محیط کسب و کار و عملی کردن مفاهیم درسی را از جمله مزایای برپایی بازارچه‌های دست سازه‌های دانش آموزی دانست و افزود: دانش آموزان از این طریق می‌توانند کالایی را تولید کنند که هم با علایق آن‌ها و هم استعداد‌های آن‌ها سازگار است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال معرفی مشاغل برای ورود به شاخه‌های مختلف تحصیلی را مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: توجه به استعداد سنجی بستری است که از طریق بازارچه‌های دست سازه دانش آموزی می‌توان دنبال کرد، چرا که تقویت انگیزه شغلی در گرو تقویت استعداد‌ها میسر می‌شود.

جمشید کمایی با اشاره به بازدید از نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی دانش آموزان دبیرستان متوسطه اول دخترانه غیردولتی دانشگاه در آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز تصریح کرد: فعالیت‌های زیبا و جالب توجهی توسط دانش آموزان در این نمایشگاه به ارائه شده است که نشان از توسعه فرهنگ مهارت آموزی در بین مدارس دارد.

تقویت انگیزه شغلی در گرو تقویت استعدادها میسر می شود

مهارت آموزی  یکی از اهداف سند تحول بنیادین است

سید جاسم موسوی اصل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز نیز در حاشیه این نمایشگاه بر لزوم شناسایی و پرورش استعداد های دانش آموزان در رشته های مختلف شغلی – مهارتی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد مهارت آموزی به عنوان یکی از اهداف سند تحول بنیادین است، اظهار داشت: برپایی نمایشگاه دست سازه های دانش آموزی مسیر تحقق اهداف آموزش و پرورش را در زمینه مهارت آموزی هموار می کند .

تقویت انگیزه شغلی در گرو تقویت استعدادها میسر می شود

موسوی اصل تصریح کرد: طراحی و تولید مفاهیم مرتبط با مفاهیم درسی، علاوه بر اینکه موجب تعمیق یادگیری می شود، شرایط را ورود دانش آموزان به بازار کار فراهم می آورد .

وی با بیان اینکه بازارچه دست سازه های دانش آموزی و بازارچه خوداشتغالی دانش آموزان یکی از محورهای جشنواره خوارزمی برشمرده می شود اذعان داشت: مقطع متوسطه اول بستر مناسبی برای آشنایی دانش آموزان با رشته های شغلی است.

تقویت انگیزه شغلی در گرو تقویت استعدادها میسر می شود

انتهای پیام/گ

ایجاد انگیزه شغلی با تقویت استعداد‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.