صحرائیان گفت: در طی سالیان گذشته رتبه اول تولید علم در کشور را داشتیم. ادامه صحراییان

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی صحرائیان معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم بیستمین جشنواره ابن سینا که صبح امروز در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید جشنواره‌ ابن سینا در سه بخش تحقیقاتی، آموزشی و خدمات پژوهشی فعالیت‌های دانشگاه را بررسی می‌کند؛ امسال هم بنابر دستور ریاست محترم دانشگاه ارزیابی‌هایی انجام شد تا کیفیت جشنواره را بهبود ببخشیم.
 
وی ادامه داد: برگزیدگان این جشنواره‌ ۳ جلسه توسط تیم مدیریت انتخاب شدند و در نهایت ۶ برگزیده در بخش آموزش، ۶ برگزیده در بخش تحقیقات و ۳ برگزیده در بخش آموزش، تحقیقات و خدمات خواهیم داشت, همچنین برای اولین بار اهدای جایزه در حوزه فناوری به بخش‌های جشنواره اضافه شده است.
 
صحرائیان گفت: در طی سالیان گذشته رتبه اول تولید علم در کشور را داشتیم و در سال ۲۰۱۸، بیش از  ۵ هزار مقاله به صورت بین‌المللی چاپ کردیم که حدود چهار هزار مقاله از این میان مورد استناد قرار گرفت؛ از سال ۲۰۰۰ جهشی در نوشتن مقالات پزشکی در دانشگاه شکل گرفت که باعث شد این دانشگاه در چند سال اخیر در رتبه برتر تولید علم قرار بگیرد، تا سال ۲۰۱۸ در مجموع  جهانی حدود ۴۴ هزار مقاله به ثبت رسیده در مجلات برتر بین المللی داشتیم که حدود ۴۵۰ هزار مرتبه مورد استناد قرار گرفتند.
 
وی افزود: حدود ۱۷ درصد این مقالات و با همکاری تیم‌های بین المللی انجام شد که آمار نسبتا مطلوبی است حدود ۱۰ درصد از مقالات هم در مجلات پر استناد چاپ شدند که نشان از پیشرفت ما در تولیدات علمی دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: علیرغم تمام مشکلاتی که داشتیم در بحث تولید علم همواره رو به پیشرفت بودیم امسال ششمین سال پیاپی است که رتبه اول تولید علم را در کشور داشتیم حتی در برخی زمینه‌ها مثل داروسازی و داروشناسی جزو رتبه‌های زیر ۱۰۰ در جهان بودیم و به سایر رشته‌ها هم اغلب رتبه‌های زیر ۴۰۰ را داشتیم.

صحرائیان گفت: بنابر ارزشیابی‌های وزارت بهداشت و مراکز تحقیقی دانشگاه علوم پزشکی ایران هم در بین ۱۰ مرکز برتر تحقیقاتی کشور قرار دارد و در بخش‌هایی مثل خودت هم رتبه‌های برتر کشوری را داریم.

وی یادآوری کرد: امسال برای اولین بار شاخص‌هایی را برای ارزشیابی در زمینه فناوری طراحی کردیم و تمامی طرح‌ها و مراکز را مورد بررسی مبنای این ارزش‌ها قرار دادیم که به لطف خدا دانشگاه علوم پزشکی تهران در این بخش هم رتبه برتر را کسب کرد که نشان از تلاش و فعالیت دانشمندان ما در این حوزه دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.