همایش بزرگ "دختران فاطمی امیدان انقلاب" به مناسبت همزمانی دهه فاطمیه و فجر در طبس برگزار شد.

دختران طبس در همایش دختران فاطمیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،چهلمین فجر پیروزی انقلاب پرشکوه ایران، همایش بزرگ "دختران فاطمی امیدان انقلاب" به مناسبت همزمانی دهه فاطمیه و فجر ویژه دختران مقطع متوسطه و ورزشکاران اخلاق مدار در طبس برگزار شد.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس سخنران ویژه این مراسم در جمع دختران فاطمی طبس با اشاره به حضور ویژه و پررنگ زنان در اجتماع پس از انقلاب اسلامی گفت: امروز ۵۰ درصد جامعه زنان هستند و بخش دیگر جامعه که مردان هستند نیز از دامن یک زن به جایی رسیده اند.

وی افزود: عزت زن امروز در جامعه بشری از فاطمه زهرا و از اسلام است و اگر بگوییم یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی ارزش گذاشتن به زنان بوده بی راه نگفته ایم.

حجت الاسلام محمدی گفت: در دوران جاهلیت دختر داشتن برای افراد سخت و آزار دهنده بود، دختران خود را زنده به گور می‌کردند تا اینکه زمان متولد شدن حضرت فاطمه رسید که افتخار و عزت تمام انسانها است و تمام امامان از سلسله این بزرگوار هستند و حضرت زهرای مرضیه به جامعه زنان عزت بخشید.

امام جمعه طبس افزود: جاهلیت هنوز به پایان نرسیده و امروز جاهلیت مدرن در جامعه وجود دارد، امروز در جاهلیت مدرن ماهیت زن تحقیر می‌شود، امروز از زن برای تبلیغ کالا‌ها استفاده می‌کنند.

وی گفت: جامعه اسلامی در عرصه ورزش نیز به دنبال ورزش عفیفانه بوده و امروز غیرت و شجاعت برخی زنان ورزشکار ما اجازه نمی‌دهد تا در مقابل ورزشکاران صهیونیست قرار بگیرند و یا در برخی رشته‌ها که امکان حضور با حجاب نیست شرکت نمی‌کنند و این جایگاه رفیع ورزشکاران زن ما در دنیا است.

حجت الاسلام محمدی همچنین با ارائه آماری از گذشته تا امروز به تغییرات جایگاهی ایران در جهان پرداخت.

انتهای پیام/غ

وجود جاهلیت مدرن در جامعه

برچسب ها: امام جمعه ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.