حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: دشمن تمام ظرفیت‌های ما را مورد تهدید قرار داده است، اما نمی‌داند ما پیرو بانویی هستیم که از تهدید‌ها فرصت ساخت.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تجمع عظیم هیئت های فاطمی با حضور جمع کثیری از مردم متدین، ولایی و محب اهل بیت (ع) در سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) در میدان هفتم تیر برگزار شد.

در این مراسم معنوی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی طی سخنانی اظهار کرد: برکت هایی که نصیب کشور ما شده از نگاه و توجهات ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) به مردم ایران بوده است.  اقتدار و آقایی ایران در منطقه مثال زدنی است . این قدرت ریشه در اتکال به خداوند سبحان و اعتماد به نفس مردم دارد.

وی افزود: قدرت امروزی کشور به دست نمی آمد مگر با توجه ویژه به دستان و تفکر توانای ملت؛ ما امروز به برکت انقلاب و نظام در همه عرصه ها یک عزت و برتری خاص نسبت به سایر کشورها داریم و این سرافرازی ها، نعمت هایی است که خداوند به برکت خون شهیدان و شما مردم متدین به سرزمین ما ارزانی داشته است.

انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به نام حضرت زهرا (س) شکل گرفته است/ هیچ مشکل حل نشدنی در کشور نداریم

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ضمن اشاره به روز ۲۲ بهمن و گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: یک نویسنده مصری ۳۰ سال بعد از برقراری ارتباط دوستی کشورش با آمریکا در متنی خطاب به مسئولین و مردم مصر نوشت: ما با انقلابمان با آمریکا و اسرائیل آشتی کردیم و ایران با انقلابش قهر با آمریکا و اسرائیل را آغاز کرد، بعد از گذشت ۳۰ سال از آشتی ببینید وضع زندگی ما چگونه است و وضع زندگی ایرانیان بعد از ۴۰ سال قهر چطور است؟ عزت و قدرت ایرانیان بعد از قهر را با عزت و قدرت ما بعد از روابط دوستانه مقایسه کنید.

وی با بیان اینکه کسانی که در حوزه های مختلف کار می کنند باید با قدرت مردم آشنا باشند اظهار کرد: ما هیچ مشکل حل نشدنی در این کشور نداریم، آنچه مردم از دولتمردان و مسئولین طلب می کنند برتری همه جانبه در منطقه است، امروزه دشمن تمام ظرفیت های ما را مورد تهدید قرار داده است اما نمی داند ما پیرو بانویی هستیم که از تهدیدها فرصت ساخت و دنبال رو ضامن آهویی هستیم که تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد.

سید ابراهیم رئیسی ادامه داد: کشور ما زنان و مردانی دارد که همواره تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده اند. شیرزنان و دلاورمردان ایرانی با پشتکار و جان فشانی هایشان موجب شده اند که دشمن نتواند نگاه چپ به ایران بیندازد. به جرات می توان ادعا کرد ایمان مردم به ویژه جوانان، ریشه های انقلاب است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه خداوند جهان را با حضرت زهرا(س) اصلاح می کند تشریح کرد: وجود حضرت صدیقه طاهره، سیره زندگی، اخلاص، عبادت، توجه به دیگران، همسرداری، فرزند داری، توجه به اقتصاد مردم، همراهی با پدر و وفاداری به همسر از ویژگی های بارز حضرت ام ابیها(س) است که باید الگویی برای زندگی ما باشد. خطبه حضرت فاطمه (س) کوتاه است اما درس چگونه زیستن در همان خطبه کوتاه او بیان شده است.

انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به نام حضرت زهرا (س) شکل گرفته است/ هیچ مشکل حل نشدنی در کشور نداریم

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: امروزه روشن فکر واقعی کسی است که بیش و پیش از دیگران نیازها را بفهمد و جامعه را به سمت آگاهی پیش ببرد، در این عرصه انقلابی ترین، سیاسی ترین و روشن فکرترین مردم شهدا هستند. کسانی که با حضور قهرمانانه خود در میدان های نبرد و کسب پیروزی ها، نشان دادند که دشمن خواست و نتوانست اما ما خواستیم و توانستیم.

وی در ادامه در دعایی، از بانوی دو عالم اینگونه درخواست کرد: ای بانوی خوبی ها، رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس سربند یا فاطمه (س) بستند، بچه های حزب الله هم در مقابل اسرائیل سربند «یا فاطمه» بسته اند، چهل سال ایستادگی با اقتدار به دلیل عنایت شما و فرزندان شماست. نظام و حکومت ایران به نام شما بنا شده است، از شما تمنا داریم عنایت و توجه خاص خود را به برکت جانبازان و مخلصان این سرزمین به ما ارزانی دارید.

گفتنی است مرثیه خوانی و سینه زنی با نوای حاج حسین سازور از دیگر برنامه های این اجتماع باشکوه بود.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.