دبیر هشتمین دوره جایزه سینمایی ققنوس جزئیات برگزاری این دوره از جایزه را اعلام کرد.

تشریح جزئیات هشتمین دوره جایزه ققنوس/ چه فیلم‌‎هایی به نمایش در می‌آید؟محمد کوچک دبیر هشتمین دوره جایزه سینمایی ققنوس در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات و دیگر مقوله‌های این دوره از جشنواره گفت: جشنواره امسال در راستای اهداف سال گذشته به بررسی سینمای عدالت اجتماعی می پردازد و تفاوت اصلی آن با سال‌های گذشته به سخنران‌ها مربوط می‌شود که با توجه به چهل سالگی انقلاب به بررسی سینمای ۴۰ ساله انقلاب و افق و راهبرد آینده بعد از چهل سال می‌پردازند.

وی افزود: اختتامیه این جشنواره سوم اسفند برگزار می‌شود و از چهره‌های سینمایی انقلاب اسلامی و سازندگان سه الی پنج فیلم تجلیل می‌شود که در بخش تجلیل از چهره‌ها، غافلگیری بزرگی برای مخاطبان داریم.


بیشتر بخوانید:زمانبندی اکران فیلم و سخنرانی جایزه ققنوس اعلام شد


دبیر هشتمین دوره جایزه سینمایی ققنوس با بیان اینکه روزانه سه فیلم اکران می‎شود، ادامه داد: نقد و بررسی دو فیلم با حضور منتقدان و عوامل فیلم خواهیم داشت و هرروز ساعت ۱۹ یک سخنرانی برگزار می‌شود.

وی گفت: رحیم پورازغدی، حسن عباسی، نصرالله پژمانفر، وحید جلیلی، محمدحسین صفارهرندی، عزت‌الله ضرغامی، آیت‌الله قائم‌مقامی، سیدعباس نبوی و... از جمله سخنرانان هستند.

دبیر هشتمین دوره جایزه سینمایی ققنوس بیان کرد: در بخش نمایش فیلم‌ها بیست فیلمی که در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند و یک فیلم خارج از بخش مسابقه یعنی«منطقه پرواز ممنوع» اکران می‌شوند.

کوچک با اشاره به اسامی فیلم‌ها گفت: «ماجرای نیمروز؛ رد خون»، «شبی که ماه کامل شد»، «یلدا»، «آشفته گی»، «خون خدا»، «متری شیش و نیم»، «مسخره باز»، «بنفشه آفریقایی»، «۲۳ نفر»، «پالتوشتری»، «سمفونی نهم»، «تختی»، «قسم»، «ناگهان درخت»، «زهرمار»، «روز‌های نارنجی»، «بهارستان خانه ملت»، «نت‌های مسی یک رویا» از جمله فیلم‌هایی هستند که نمایش آنها قطعی شده و با تهیه کنندگان برخی دیگر از آثار در حال رایزنی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار