مسئول واحد بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن وتجارت مهاباد گفت: از حدود ۱۰ هزار انبار ثبتی در سامانه جامع انبار‌ها در سراسر آذربایجان غربی ۸۶۰ انبار در لیست مهاباد قرار دارد.

قلندری مسئول واحد بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن وتجارت مهاباد با بیان اینکه مالکان انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا حتی حیاط خانه‌ها و پارکینگ ها، باید انبار و موجودی خود را سایت سامانه جامع انبار کالا ثبت کنند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: اگر واحد‌ها نسبت به ثبت موجودی انبار‌های خود اقدام نکنند، کالای آنان مشمول کالای قاچاق خواهد بود همچنین در صورت ثبت انبار در سامانه، اگر رسید و حواله کالا ثبت نشود کالای آنان احتکار محسوب و برابر قانون برخورد می‌شود.

اما در این زمینه محمد دهقان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار انبار کالا در استان در سامانه جامع انبار‌های سازمان ثبت شده و مشخصات و اطلاعات دقیق آن‌ها رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه واحد‌های تولیدی اعم از کشاورزی و صنعتی، واحد‌های عمده فروشی و واحد‌های معدنی جزو این مراکز هستند افزود: ۹۹ هزار واحد صنفی در بخش‌های مختلف شامل تولیدی صنفی، توزیعی و خدمات فنی در آذربایجان غربی فعالیت دارد که تعداد آن‌ها متناسب با جمعیت هر شهرستان است.

دهقان برنامه جدید این سازمان را تشدید نظارت‌ها بر اصناف برشمرد و اضافه کرد: اتاق‌های اصناف و کمیسیون‌های نظارت بر اصناف در شهر‌ها به جای کار‌های اجرایی، باید وارد بحث نظارت و برنامه ریزی شوند.

انتهای پیام / ن

ثبت انبار کالا در سامانه جامع انبارها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.