هنر می‌تواند اسلامی، مسیحی یا هندو یا به هر شکل دیگری باشد.

آیا هنر فقط هنر اسلامی است؟به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،اسلام پس از بروز توانست همه جوامع را تحت تأثیر خودش قرار بدهد و هنر نیز از این امر مستثنی نبود بنابراین هنر اسلامی شکل گرفت. در اینجا باید گفت: هنر یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای ترویج فرهنگ‌ها و شیوه‌های زندگی است، زیرا انسان می‌تواند در قالب هنر فرهنگ و هنر خود را با استفاده از بال خلاقیت در آسمان جهان به پرواز درآورد، اما آیا هنر فقط هنر اسلامی است؟

استاد محمدعلی جاودان در کتاب ره‌نمای طریق در پاسخ به این سؤال، نوشته است: هنر می‌تواند اسلامی یا مسیحی یا هندو یا به هر شکل دیگری باشد. معماری فوق‌العاده‌ای که در ساختمان مساجد به کار رفته، هنر اسلامی است. یا خطوط ممتازی که در نوشتن قرآن مورد استفاده قرار می‌گیرد، هنر اسلامی است. اما فن مجسمه‌سازی، در اسلام پسندیده و جایز نیست؛ بنابراین اصطلاح هنر در این بخش به کار نرفته است.

رقص هم هنر است؟

رقص و موسیقی هم با آنکه برخی صورت‌هایشان خالی از هنر نیست، اما، چون در اسلام جایگاهی ندارد، در شمار هنر‌های مشروع قرار نمی‌گیرد. در این زمینه به کتاب «آیینه جادو» تألیف سیدمرتضی آوینی مراجعه کنید.

گفتنی است، کتاب «آیینه جادو» نتیجه ۱۰ سال تجربه مستندسازی آوینی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هنر ، هنر اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار