یک نماینده پارلمان آلمان اعلام کرد بهبود روابط اتحادیه اروپا با مسکو و جلوگیری از استقرار موشک‌های آمریکایی در خاک اروپا می‌تواند به تامین امنیت منطقه کمک کند.

نماینده آلمانی: کشور‌های اروپایی نباید با استقرار موشک‌های آمریکایی در خاک خود موافقت کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یورگن تریتین، نماینده پارلمان آلمان اعلام کرد مقامات اروپایی باید به جای موافقت با استقرار موشک‌های آمریکایی در خاک خود، روابطشان را با مسکو عادی کنند چرا که تامین امنیت قاره اروپا تنها با همکاری روسیه امکان پذیر است.

وی افزود: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نه تنها باید خروج سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی آمریکا از خاک اروپا را خواستار شود بلکه اگر روسیه حاضر باشد در مسیر خلع سلاح گامی بردارد، اروپا باید سامانه دفاع ضد موشکی آمریکا را نیز کنار بگذارد.

نماینده بوندستاگ ادامه داد: چنین توافقی بر پایه منافع دو جانبه استوار خواهد بود. این که همانند برخی مقامات از جمله هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان فقط روسیه را مورد انتقاد و نکوهش قرار دهیم، کاری بیهوده است. دو برابر کردن هزینه‌های نظامی نیز که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان وعده داده است، تنها به تشدید مسابقه تسلیحاتی در منطقه و جهان منجر خواهد شد.

علاوه بر این نماینده پارلمان آلمان تاکید کرد: این آمریکا بود که توافق نامه‌ها و پیمان‌های بین المللی از جمله توافقنامه آب و هوایی پاریس، توافق نامه هسته‌ای ایران و پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را کنار گذاشت. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و دولت این کشور یک سیاست تهاجمی را دنبال می‌کنند که تهدیدی برای امنیت اروپا و کل جهان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار