سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از احیا کوشک حمیدیه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدحسین ارسطو زاده، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: درپی بارندگی‎های سال جاری و آسیب‎هایی که به اثر ارزشمند کوشک حمیدیه وارد شده بود، پیشگیری از عوامل آسیب‌‎رسان و رفع خطر، در دستورکار این اداره‎کل قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام عملیات رفع خطر از بنای تاریخی کوشک حمیدیه طی یک عملیات ۲ ماهه اظهار کرد: پیگیری‌ها به منظور جذب سرمایه‎گذار و تعریف کاربری متناسب برای این بنا درحال انجام است.

نواختن زنگ احیا در کوشک حمیدیه

ارسطو زاده با بیان اینکه اعتبار کل این پروژه ۳۰۰ میلیون ریال بود بیان داشت: پاکسازی محوطه اتاق زیرزمین، آواربرداری، بارگیری و حمل نخاله، جمع‎آوری جرز سنگی فرسوده و اجرای مجدد، جمع‎آوری جرز آجری پای تاق و اجرای مجدد و نیز جمع‎آوری و اجرای دوباره تاق از جمله عملیاتی بودند که طی این پروژه اجرایی شدند.

نواختن زنگ احیا در کوشک حمیدیه

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تصریح کرد: در همین راستا، پیگیری برای جلب سرمایه‎گذار و تبدیل کاربری متناسب نیز توسط این اداره‎کل درحال انجام است که گامی مؤثر در راستای احیاءِ بنای موردنظر خواهد بود.

گفتنی است؛ کوشک حمیدیه بنایی مربوط به اواخر دوره قاجار ـ. اوایل دوره پهلوی و در حمیدیه از توابع خوزستان قرار دارد. این اثر در تاریخ دهم مهرماه ۱۳۸۰ با شماره ۳۹۸۰ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

نواختن زنگ احیا در کوشک حمیدیه

نواختن زنگ احیا در کوشک حمیدیه

نواختن زنگ احیا در کوشک حمیدیه

نواختن زنگ احیا در کوشک حمیدیه

انتهای پیام/گ

احیای بنا‌های تاریخی در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار