قبادیان گفت: سامانه ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار با محور اقتصاد دانش بنیان آغاز به کار کرد.

 فاز نخست سامانه تاپ آغاز به کار کردبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در حاشیه رونمایی از سامانه ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار گفت: با اجرای طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ)؛ بخش صنعت، معدن و تجارت از پتانسیل‌های دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی بهره‌مند خواهد شد.

قبادیان افزود: این سامانه در استاندارد کردن محصولات، صادرات و اشتغال جوانان دانش آموخته کمک خواهد کرد تا با هم فکری و در اختیار گذاشتن تجربه‌های مدیران و استادان دانشگاه‌ها و همچنین استفاده از توان دانش آموخته‌ها صنعت کشور با رشد روبه رو شود.


بیشتر بخوانید: سیاست‌های مالیاتی باید تغییر کند


معاون آموزش، پژوهش فناوری وزارت صمت تصریح کرد: با اجرای این سامانه تحول جدیدی در صنعت ایجاد خواهد شد. مرحله  دوم این سامانه پس از اجرای فاز نخست در سال ۹۸ اجرا خواهد شد و پس از آن به صورت تدریجی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

قبادیان گفت: از جمله مزایای این طرح برای طرف تقاضا (بنگاه ها) می‌توان به ارتقاء توان فنی و مهندسی بنگاه­ های صنعتی، معدنی و تجاری، افزایش بهره­ وری بنگاه با بهره ­مندی از مشاوره اساتید دانشگاه، توسعه بنگاه ­های دانش بنیان از طریق بهره ­مندی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و رفع نیاز فناورانه در قالب پایان نامه تحصیلات تکمیلی، بکارگیری مشمولان خدمت سربازی با تحصیلات دانشگاهی در بخش R&D بنگاه و رفع نیاز پژوهشی بنگاه ها از طریق بکارگیری سربازان تخصصی با کمترین هزینه اشاره کرد.

گفتنی است؛ اثربخشی دوران خدمت سربازی و ارتقاء سطح مهارت و توانمندی ورود به بازار کار فارغ التحصیلان دانشگاهی، اثربخشی دوره ­های پسا دکتری و فرصت مطالعاتی و کاربردی کردن پژوهش­ های دانشگاهی اعضاء هیئت علمی دانشگاه ­ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، انجام پایان ­نامه‌های تحصیلات تکمیلی بر اساس نیاز پژوهشی بنگاه­ ها و ظرفیت ­سازی اشتغال از طریق خلق ارزش افزوده جدید و تأمین اشتغال زایشی و پایدار از اهداف اصلی این طرح ملی در بخش عرضه است.

انتهای پیام/

دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی در وزارت صمت مشغول بکار می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار