افزایش ۶۰ هکتاری باغات پسته در استان همدان

با توزیع نهال‌ های یارانه‌ای پسته، باغات پسته در استان همدان ۶۰ هکتار افزایش می یابد .

افزایش ۶۰ هکتاری باغات پسته در استان همدانحجت الله شهبازی ، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت:هم اکنون ۱۸۳ هکتار باغ پسته در استان همدان وجود دارد و با برنامه ریزی‌های انجام شده تا سال آینده به باغات پسته استان همدان ۶۰ هکتار دیگر اضافه می شود .اکنون بیش از ۱۸۰ هکتار باغ پسته در استان وجود دارد .

وی از توزیع نهال‌های پسته یارانه‌ای برای باغداران استان همدان خبر داد و افزود: این نهال‌ها از سوی دولت خریداری و با قیمت پایین به باغداران تحویل داده می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به کم آب بر بودن کشت پسته و سازگاری این محصول با آب و هوای استان اظهار داشت: با توجه به کمبود آب و خشکسالی‌های چند سال اخیر در استان ،توسعه باغ های پسته در دستور کار قرار دارد .

شهبازی از برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های توجیهی کشاورزان و باغداران استان همدان برای کاشت نهال‌های پسته خبر داد و افزود: در شهرستان‌های ملایر، نهاوند، تویسرکان و اسد آباد کاشت نهال های پسته آغاز شده است و تا ۴ سال آینده این باغها  به تولید انبوه پسته می‌رسند.

وی ادامه داد: باغداران پسته علاوه بر تولید محصولی با قیمت مناسب و سود آوری بیشتر در مقایسه با سایر باغات می‌توانند در صادرات آن و ارز آوری بخش کشاورزی نقش آفرین باشند.

انتهای پیام/ا

کاشت پسته در ۲۴۳ هکتار از باغات استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار