امام جمعه خوی:

اگر انسان تربیت الهی نشود، نمی‌تواند جامعه را اصلاح نماید

امام جمعه خوی گفت:اگر انسان تربیت الهی نشود، نمی‌تواند جامعه را اصلاح و مشکلات جامعه را حل نماید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام و المسلمین سید رضی شکوری امام جمعه خوی در مراسم بزرگداشت سالروز تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی که در سالن ارشاد اسلامی به همت آموزش پرورش خوی برگزارشد ، بابیان اینکه سبک زندگی اسلامی زیر بنای زندگی مسلمانان است ،گفت:اگر ما تربیت را با قرآن و آموزه های اسلامی ودینی پیوند ندهیم تمامی تلاش هایمان بیهوده خواهد بود .

وی همچنین آموزش و پرورش را دو بال رشد وارتقاء دانست وافزود: در مسائل آموزش وپرورش بایستی بوی عطر تربیت اسلامی ودینی احساس شود وفضای مدارس با آموزه های قرآنی ودینی واخلاق اسلامی تلطیف گردد .

امام جمعه خوی با اشاره به جایگاه و نقش معلمان و مربیان پرورشی تصریح کرد : برای ترویج مبانی تربیت دینی و اخلاق اسلامی باید ابتدا خودمان را متخلق به اخلاق اسلامی نماییم ، واگر انسان تربیت الهی نشود نمی تواند جامعه را اصلاح نماید.

وی در پایان بخش سخنان خود افزود: در آموزش وپرورش باید به دو نهاد مقدس خانه ومدرسه توجه بیشتری صورت گیرد و با ایجاد تعامل وهماهنگی بیشتر رفتارهای تربیتی متضاد ودوگانه از بین برود واولیاء دانش آموزان در کنار مدارس باشند،می توانند قدم های موثرتری در تربیت فرزندان میهن اسلامی بر دارند.

لازم به ذکر است در این همایش ، دانش آموزان آموزشگاه های حوا یک کلمه ، شاهد حاج اسماعیلو و شهید دکتر چمران به اجرای برنامه های متنوع پرداختندوهمچنین تعدادی از مربیان پرورشی و تربیت بدنی دراین مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/ت

صحبت های امام جمعه خوی در خصوص تربیت انسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.