رئیس کمیته امدادامام خمینی (ع) گناوه گفت: یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد خوداشتغالی و خوداتکایی است.

خوداشتغالی و خوداتکایی از برنامه‌های کمیته امداد استمراد شمس الدینی ریس کمیته امداد امام خمینی گناوه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد خوداشتغالی و خوداتکایی است که این نهاد امسال توانست با پرداخت تسهیلات از منابع مختلف گام‌های موثری در این راستا بردارد.

وی بیان کرد: خدمات به خانواده‌های تحت پوشش براساس نیازمندی‌ها تعریف شده که ازمحل اعتبارات دولتی، امداد، کمک‌های رهبری، مناسبت‌های مختلف و مشارکت خوب خیران تامین و ارایه می‌شود.

شمس الدینی با بیان اینکه یکی از خدمات برجسته کمیته امداد در سال‌های اخیر که با کمک دولت تدبیر و امید انجام شده ساخت مسکن محرومان است گفت: در این ارتباط احداث ۲ هزار واحدمسکونی با انعقاد دو تفاهم نامه با سپاه و استانداری بوشهر دردستور کار قرار گرفت که ۱۲۰ واحد آن مربوط به بخش مرکزی این شهرستان است.

وی ادامه داد: کمیته امداد به امر ازدواج اهتمام و توجه جدی دارد و در سال جاری به ۹۷ نفر جهیزیه نقدی و کالا و اقلام اساسی پرداخت کرده است.

شمس الدینی عنوان کرد: بخش درمان نیز از فصل‌های دیگر خدمات دهی این نهاد به مددجویان است که در این ارتباط با ۱۷ مرکز درمانی در سطح شهر قرارداد منعقد شده است.

وی گفت: ۶۵۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و ۱۱۷ دانشجو تحت پوشش این نهاد قرار دارند که درطول سال به آنان کمک می‌شود.

رئیس کمیته امدادامام خمینی (ع) گناوه افزود: یکی از خدمات به خانواده‌های دانش آموزان بهره‌مند شدن از مجتمع آموزشی تربیتی خوابگاهی این شهرستان است که هم اینک ۶۵ نفر از منطقه و دیگر شهرستان‌های استان در آن اسکان دارند.

وی گفت: باتوجه به اینکه در آستانه عید نوروز جشن احسان و نیکوکاری به مدت ۳ روز در این شهر برپا می‌شود و از مردم متدین و نیکوکاران این شهرستان انتظار داریم که همچون گذشته باحضور پرشور و کمک‌های خود شادی و نشاط خودرا در این ایام به نیازمندان تقسیم کنند.

وی یادآورشد: ۲ هزار و ۷۵۰ خانوار تحت پوشش این نهاد در بخش مرکزی گناوه به صورت مداوم، مستمری و خدمات دریافت می‌کنند و ۷۵۰ خانوار نیازمند دیگر نیز از محل تبصره ۴ ماهانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارریال در قالب بسته‌های حمایتی به حساب سرپرستان واریز می‌شود.

وی اظهارداشت: عمده خانوار‌های تحت پوشش ایتام بی سرپرست، ازکار افتاده، زنان مطلقه و متارکه، سرپرست معتاد و زندانی هستند که از همه خدمات امداد به طور مستمر بهره مند می‌شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه باتقدیر از همکاری بی شائبه خبرنگاران این شهرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی درطول سال خدمات زیادی به مردم ارایه می‌دهند که باید به جامعه اطلاع رسانی شود.

وی بیان کرد: هرچقدر مدیران ادارات با رسانه‌ها ارتباط برقرار کنند و خدمات حوزه‌های خودرا که خدمات نظام و دولت است اطلاع رسانی کنند مردم نسبت به آنان قضاوت و به آینده امیدوارتر خواهند شد.

انتهای پیام/م

جشن احسان و نیکوکاری به مدت ۳ روز در شهر گناوه برپا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.