مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه مهم‌ترین نیاز خانوار‌های تحت حمایت مسکن است گفت: هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ خانوار نیازمند مسکن در استان وجود دارد که در یک برنامه دو ساله همه آن‌ها صاحب مسکن مناسب خواهند شد.

۳۵۰۰ خانوار نیازمند مسکن در بوشهر وجود دارد / تا دوسال آینده همه خانوار‌ها صاحب مسکن می‌شوندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی افزود: در حال حاضر ۳۹ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۸۸ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

وی تصریح کرد: با همکاری خوب دولت با توجه به وضعیت مشکلات اقتصادی امروز جامعه تعداد ۱۳ هزار خانوار نیازمند ظرف یک ماه گذشته به صورت موقت تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند.

دو هزار فرزند یتیم و محسنین استان بوشهر فاقد حامی هستند

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با تأکید بر لزوم نگاه ویژه خیران به فرزندان محسنین عنوان کرد: از هشت هزار فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد، دو هزار نفر آن‌ها فاقد حامی هستند.

لطفی با بیان اینکه یکی از نیاز‌های اصلی مددجویان مشکل مسکن است گفت: هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ خانوار نیازمند مسکن در استان وجود دارد که طی دو سال آینده همه آن‌ها صاحب مسکن خواهند شد.

وی بیان کرد: با همکاری سپاه پاسداران در گام اول ۶۴۰ مسکن روستایی احداث شد و در سال‌های ۹۵ و۹۶ در اختیار مددجویان قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: امسال نیز تفاهم نامه احداث هزار واحد مسکونی دیگر با سپاه منعقد شده که انتظار می‌رود در سال آینده تکمیل و به خانواده‌های مشمول واگذار شود.

تا دوسال آینده خانواده مددجوی فاقد مسکن نخواهیم داشت

لطفی افزود: همچنین در جریان سفر دکتر فتاح به استان بوشهر تفاهم نامه‌ای بین کمیته امداد و استاندار مبنی بر احداث دوهزار واحد مسکونی منعقد شد که با ساخت این واحد‌ها در دو سال آینده در روستا‌های استان نیازمند مسکن نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برخی شهر‌های دارای مسکن مهر فاقد متقاضی شناسایی شده اند، ادامه داد: با مسکن و شهرسازی جهت واگذاری دو پروژه ۲۴۶ و ۹۶ واحدی مسکن مهر فاقد متقاضی در برازجان به کمیته امداد توافق شده که ما پس از تکمیل به خانواده‌های نیازمند واگذار می‌کنیم.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: در شهر‌های دیگر استان نیز کمک هزینه خرید و تکمیل مسکن تا سقف ۳۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود که با این ظرفیت‌های خوبی که فراهم شده است انتظار داریم تا دوسال آینده در حوزه روستایی مشکل مسکن نداشته باشیم و در شهر‌ها هم مشکل مسکن به حداقل برسد.

وی تأکید کرد: امسال نزدیک به سه میلیارد تومان در حوزه تعمیرات و تکمیل و بهسازی روستایی و کمک به مسکن شهری پرداخت شده است و در کنار آن دو میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض قرض الحسنه از محل صندوق امداد ولایت نیز بدون سود در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

فعالیت‌های صنعت در حوزه فقر زدایی پررنگ‌تر شود

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه صنعت به ویژه در حوزه جنوب استان باید نقش خود در مسؤولیت‌های اجتماعی و فقر زدایی را پررنگ‌تر کند، گفت: در بحث مسکن علاوه بر کمک‌های امداد نیاز به آورده‌های خیرین می‌باشد که حوزه صنعت می‌تواند در تأمین اعتبار لازم یاری گر ما باشد تا بتوانیم زودتر این واحد‌های مسکونی را تحویل دهیم.

لطفی ادامه داد: در حوزه مسائل فرهنگی و بحث‌های اجتماعی و بویژه در بحث اشتغال فرزندان مددجویان شرکت‌ها می‌توانند نقش پررنگی داشته باشند.

وی تصریح کرد: استان بوشهر با ظرفیت‌های خوبی که در حوزه صنعت و پتروشیمی و دریایی و شیلات دارد نبایستی این همه مستمند داشته باشد و نیاز است زمینه‌ای فراهم شود که صنایع در راستای فقر زدایی در کنار ما باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.