مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور توسعه علوم شناختی شناخت گفت: سطحی نگری و شتاب زدگی از آفات نسل امروز است.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کمال خرازی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در امور توسعه علوم شناختی در نشست «هم اندیشی توسعه نشر در علوم شناختی» بیان کرد: فناوری اطلاعات و اینترنت دسترسی افراد جامعه به منابع مختلف را گسترش داده است، این مسئله باعث شده جوانان و دانشگاه‌ها سریع و آسان به اطلاعات سطحی دسترسی داشته باشند.

خرازی با بیان اینکه سطحی نگری و شتاب زدگی از آفات نسل امروز است، ادامه داد: در جامعه امروزی اقتصاد کتاب رونق چندانی ندارد چرا که با یک جستجو در اینترنت مطلب مورد درخواست ظاهر می‌شود؛ در این فناوری جستجو بر اساس کلید واژه است؛ بنابراین اطلاعات موجود در سرور‌های سراسر دنیا معتبر و نا معتبر جمع‌آوری و ارائه می‌شود.

شناخت ریشه‌های شتاب زدگی نیازمند مطالعات دقیق شناختی است

وی همچنین بیان کرد: در دنیای امروز درک ما از زمان تغییر کرده است؛ به نظر نسل امروز زمان خیلی سریع می‌گذرد و فن‌آوری‌های نوین به این شتاب‌زدگی کمک کرده است؛ این یک تحول شناختی عمیق است، شناخت ریشه‌های شتاب زدگی، عدم تعمق و تامل و سطحی نگری و راه علاج آن نیازمند مطالعات دقیق شناختی است.

به گفته خرازی، تلاش محققان و پژوهشگران باید به سمتی باشد که حوزه علوم شناختی در جامعه توسعه یابد و مشکلات مردم با بهره گیری از دستارود‌های این حوزه رفع شود؛ همچنین دانشگاه‌ها نیز باید برای حل مشکلات جامعه راهکار ارائه دهند.

نشست هم اندیشی توسعه نشر در علوم شناختی با شرکت مولفان، مترجمان و ناشران برجسته کشور در حوزه علوم شناختی و جمعی از اساتید، محققان و نیز کارشناسان و مدیران ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل کتابخانه مرکزی تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار