اگر شما هم نگران افزایش وزن و چاقی تان در روز‌های تعطیل نوروز هستید، این مقاله را بخوانید.

با این ترفندها در عید نوروز چاق نمی شوید!به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، چه طور از شر چاقی در نوروز خلاص شویم؟ چه کارهایی در تعطیلات عید خود انجام دهیم تا چاق نشویم؟ ترفندهای کاربردی پیش گیری از افزایش وزن در عید چیست؟ چه چیزهایی در عید نوروز بخوریم تا چاق نشویم؟ همگی سوالاتی هستند که در این مقاله به آن پاسخ داده‌ایم چرا که  افراد زیادی بعد از تمام شدن تعطیلات عید دچار افزایش وزن می شوند.

ترفندهای حفظ تناسب اندام در عید نوروز

 بی شک یکی از جذابیت های ظاهری حفظ تناسب اندام است. پس اگر می خواهید جزو آدم های جذاب باشید با انجام یک سری نکات ساده از افزایش وزن خود در عید جلوگیری کنید. اما چه چیزهایی شما را از شر اضافه وزن نجات می دهد؟

جهت رسیدن به این خواسته تان باید برخی از عادت های تغذیه ای خود را کنار بگذارید.برای مثال از مصرف بیش از حد شیرینی، خوراکی های شیرین، پرچرب و سرخ شده، آجیل و... جدا خودداری کنید. اما از طرفی دیگر برخی کارها مانند مصرف میوه ها، سبزیجات تازه و انجام ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید و از معضلی مثل چاقی در امان بمانید.

نحوه ایجاد تعادل در مصرف مواد غذایی

یکی از سخت ترین کارها در نوروز حفظ تعادل مصرف مواد غذایی است. برای پیش گیری از چاقی در عید تعادل اهمیتی زیاد دارد. به همین خاطر برنامه غذایی خاصی مانند سایر زمان ها برای خودتان داشته باشید. به این صورت مصرف آجیل را به عنوان میان وعده در نظر بگیرید و مقدار متعادلی از آن را مصرف کنید، مقدار وعده های اصلی خود را  نیز کاهش دهید.


حتما بخوانید: 6 اشتباه قبل خواب را فراموش کنید تا چاق نشوید!


با این ترفندها در عید نوروز چاق نمی شوید!

در  تعطیلات عید نوروز شام بخوریم ،چاق می شویم؟

برای این که در عید دچار چاقی نشوید و بعد از تعطیلات عذاب وجدان نداشته باشید، حتما صبحانه کامل و مقوی را در برنامه غذایی تان در اولویت قرار دهید. پیشنهاد ما به شما این است که در شب های نوروزی زود تر بخوابید و شام را چند ساعت قبل از خواب میل کنید. علاوه بر این در ایام نوروز از خوردن کره، خامه، سرشیر و غیره نیز پرهیز کنید و تا حد امکان از تخم مرغ، خیار و گوجه فرنگی، میوه ها و آبمیوه ها و غیره استفاده کنید. هم چنین در دید و بازدیدهای عید از مصرف زیاد شیرینی و شکلات خودداری نمایید.

برای خوردن تنقلات  وسوسه می شوید؟

وسوسه شدن برای خوردن شیرینی وشکلات و برخی تنقلات دیگر در عید مشکلی است که با چند روش ساده به راحتی از بین می رود. برای نمونه سعی کنید این خوراکی ها را از دید خود دور نگه دارید، میوه ها را در معرض دید قرار دهید و با مصرف میوه احساس سیری پیدا خواهید کرد، طبق برنامه جلو بروید و در زمان مهمانی ها سهم خود از آجیل، میوه و شیرینی را مشخص کنید و بیش از آن را میل نکنید.

نکته!

با توجه به این که بخشی از انرژی شما با خوردن میوه، آجیل و شیرینی تامین می شود بهتر است  مقدار وعده های اصلی تان را کاهش دهید.


حتما بخوانید: چرا برخی افراد هرگز چاق نمی شوند؟


با این ترفندها در عید نوروز چاق نمی شوید!

ورزش بهترین راه فرار از چاقی عید

ورزش را از همین اول سال شروع کنید. رمز سلامتی بدن شما توازن و تناسب روحی و جسمی تان است. ورزش نیز مهم ترین نقش را در رسیدن به این توازن دارد پس آن را جدی بگیرید و از همین روزهای ابتدای بهار ورزش کنید. روزانه نیم الی یک ساعت ورزش موجب قوای جسمانی و شادابی روحیه شما خواهد شد. علاوه بر این با  ورزش وزنتان را کم، قلبتان را بیمه و عضلاتتان را تقویت می کنید.

امیدواریم با رعایت کارها و نکات گفته شاهد اضافه وزن نبوده و عید را بدون این که چاق شوید، پشت سر بگذارید. ورزش و مصرف اصولی وعده های غذایی تاثیر به سزایی در روند تناسب اندام شما دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تغذیه ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
آخه الان شرایط اقتصادی جوریه که مردم دغدغشون اینه که خیلی لاغر نشن خواهشا در مورد عوارض لاغری، بیماریهایی که در اثر سوء تغذیه بروز میکنه مطلب بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
عجبااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
چقد خندیدیم

وای چقد خنده دار بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
من الان 8ماه که نتوانستم گوشت بگیرم چطور چاق بشم چندین ماه بیکار هستم 4فرزند دارم نه بیمه هستیم نه یارانه میدن نه سبد حمایتی هر کجا رفتیم انگار که نه انگار .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
متاسقفانه دولت کاری کرده که نان خشکگ هم نمیتوانیم بخوریم . این طرح را برای مسولین و حقوق بگیران نجومی است نه مردم بیچاره گشنه .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
ما پول نداریم نون بخوریم که چاق بشیم فشارهای روانی و اقتصادی خودش بزرگترین داروی لاغریه که به همت مسئولین برامون تجویز شده ولی تو رو خدا به داد مردم برسین دیگه فقط مونده خودکشی کنیم با این همه فلاکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
عید امسال یک عید مبارکی هست از دو جهت گرانی که مردم که مردم به کم قناعت می کنند ویک سوم بیماری کم می شود دو نزدیکی ماه مبارک رمضان ان هم سالم می شویم و هم جرمها کم می شود دکتر ها امار بدهند معلوم می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
دیگه آجیل نیست که کسی چاق بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
لطفا یه راهکار هم برای شکم های گرسنه و سفره های خالی و خانه های خالی از آجیل و میوه و غیره ارائه بدید
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۰۹:۲۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
با این ترفند‌ها در عید نوروز چاق نمی‌شوید!


چقدر بامزه بود . از گشنگی نمیریم . چاق نمیشویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
با این گرونی هر جا بری مهمونی هیچ ندارن ملت بذارن جلوت بخوری که چاق شی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۰۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
دلت خوش
کدوم آجیل کدوم پرخوری
بدترین عید امسال
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۰۹:۰۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
اجیل میان وعده
اینقدر گرون هست که کسی نمی تونه بخره
بعد شما از چی حرف میزنید نگران نباشید کسی چاق نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
هیشکی دیگه چاق نمیشه
با این وضع همه لاغرتر میشن خدارو شکر
Germany
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
البته دلیل چاقی همیشه پرخوری نیس گاهی استرس هم باعث چاقی میشه که من خودم تجربش داشتم وخوندم یه جایی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۳۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
انقدری گرونی هست که کسی نمیتونه چیزی بخره تا بخوره. عید امسال سفره خیلی ها خالیه مثل من. امسال بتونم همون یک کیلو شیرینی رو میخرم
آخرین اخبار