شریعتمداری درباره آخرین وضعیت واریز بسته حمایتی دوم توضیحاتی داد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی:به گزارش خبرنگار حوزه  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفتمین جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاونی و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره کار بسیار ارزشمندی است، چرا که تعاونی‌های دارای بهره‌وری بالاتر را به جامعه معرفی می‌کند.


بیشتر بخوانید؛ در شرایط تحریم باید از ورود کالا‌های غیرضروری به کشور جلوگیری کرد


شریعتمداری گفت: امسال تلاش‌های زیادی صورت گرفت که در قانونمندی‌های موجود در لایحه بودجه ۹۸ به بخش تعاون توجه ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: براساس قوانین بالادستی باید هر سال ۳۰ درصد از کلیه فروش‌های انجام شده توسط خصوصی سازی به حساب خاصی برای توسعه امر تعاونی واریز می‌شد که این موضوع تاکنون محقق نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجلس امسال هزار میلیارد تومان منابع برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاونی‌ها پیش بینی کرد.

شریعتمداری با بیان اینکه امروز پیش جلسه شورای عالی سران سه قوه در حوزه اقتصادی برگزار می‌شود، افزود: استفاده ۵۰۰ میلیون دلاری از منابع صندوق توسعه ملی کشور برای توسعه تعاونی‌ها و حمایت از نهاد‌های مالی در فعالیت‌های تعاونی در دستور کار این شورا است.

وی تاکید کرد:  یکی از تکیه‌گاه‌های مهم اقتصاد کشور در شرایط تحریم استفاده از شبکه درهم تنیده نظام تعاونی‌ها در قالب تعاونی‌های منفرد، اتحادیه‌ها است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تاسیس تعاونی‌های تامین در سال ۹۸ در دستور کار جدی ماست، افزود: امید است هر روز شاهد پیشرفت در این زمینه باشیم.

شریعتمداری ادامه داد: نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در تلاش است تا پایان سال منابع لازم برای پرداخت بسته حمایتی نوبت دوم مددجویان نهاد‌های حمایتی را فراهم کند که به محض فراهم شدن به حساب آن‌ها پرداخت می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عرضه سهام بانک توسعه تعاون در بورس یکی از اقداماتی است که می‌توان برای تأمین سرمایه این بانک انجام داد.

وی درخصوص عیدی بازنشستگان فولاد گفت: برای پرداخت عیدی هیچ مشکلی وجود ندارد و دیروز هم دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پرداخت منایع مورد نیاز در این بخش صادر شد.

شریعتمداری با بیان اینکه شورای عالی کار و کمیته دستمزد به نتایج خوبی در مورد حقوق کارگران رسیده است، ادامه داد: بدون تردید باید بین سبد معیشت و میزان حداقل دستمزد فاصله مناسبی باشد و تلاش کردیم بین‌ کارگران و کارفرمایان تفاهم خوبی به وجود آوریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا افزایش ۴۰۰ هزار تومانی دستمزد کارمندان دولت مشمول کارگران نیز می‌شود؟ گفت: براساس قانون تعیین حداقل دستمزد به عهده شورای عالی کار است.

وی خاطرنشان کرد: نظام پرداخت دستمزد در دولت و سازمان امور استخدامی کشور از قانونمندی‌ جداگانه‌‌ای برای تعیین حداقل دستمزد نظام متکی بر قانون کار حمایت می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت به خوبی از همه مشکلات مردم آگاهی دارد، افزود: دولت جزئی از این ملت است، به همین دلیل تلاش دارد تا برای حل مشکلات مردم راهکاری پیدا کند.

شریعتمداری بهترین راه حل برای عبور از تحریم‌ها را اشتغالزایی دانست و گفت: اگر می‌خواهیم کشور را از تحریم‌ها نجات دهیم، باید به مقابله با بیکاری برویم.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد تا روحیه مشارکت جویانه را برای تسریع در روند امور و تقویت بخش تعاون در کشور تقویت کنیم، ادامه داد: در حال حاضر هر بخش و یا هر فرد می‌تواند همه امور را به بهترین نحو انجام دهد، اما ما نیاز داریم که بتوانیم در قالب مشارکت همه فعالیت‌ها را ساماندهی کنیم.

شریعمداری بیان کرد: تهدید‌ها و تحریم‌ها در دل خود فرصت مناسبی را برای رشد و توسعه بخش تعاون به همراه دارند.

وی ادامه داد: در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که شاید فرصت بی‌بدیلی برای توسعه بخش تعاون باشد، اما نباید بگذاریم این فرصت نیز همانند سایر فرصت‌سوزی‌هایی که انجام داده‌ایم از دست برود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر ضرورت تقویت بخش تعاون و بالا بردن روحیه مشارکت جویانه در کشور تصریح کرد: در کنار تقویت بخش تعاون لازم است ارتقاء وضعیت تشکل‌ها، ایجاد تعاونی‌های مختلف، ساماندهی روابط بین تعاونی‌ها، تشدید نظارت در بخش تعاونی، واگذاری امور به بخش تعاون و بکارگیری مدیران جوان و شایسته را مورد توجه قرار دهیم.

شریعتمداری گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای که می‌تواند تربیت کننده نیروی انسانی ماهر و کارآمد باشد، از بودجه مناسبی برخوردار نیست.

وی با اشاره به طلب ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بخش تعاون از دولت بابت خصوصی سازی افزود: هنوز حتی یک ریال از این مطالبات را دریافت نکرده‌ایم.

شریعتمداری گفت: قرار شده است تا یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای مشاغل خرد تخصیص یابد، این در حالی است که بیشتر از این مبلغ، طرح‌های اشتغالزایی روی میز شورای استانی اشتغال قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت مصرف مناسب منابع مالی و تسهیلات که مقرر شده در قالب مشاغل فراگیر و اشتغال روستایی تخصیص پیدا کند، افزود: فرآیند تخصیص و مصرف تسهیلات بررسی می‌شود و اگر انحرافی در این مسیر وجود داشته باشد، دریافت کنندگان وام باید سود ۱۸ درصد پرداخت کنند.

شریعتمداری تصریح کرد: ما شاهد اعتراض تعاونی‌های مسکن دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف هستیم که این امر می‌طلبد تا نظارت دقیق‌تری بر فعالیت تعاونی‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: بودجه نظارت و حسابرسی وزارت تعاون ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، در حالی که فقط برای یک پرونده دستمزد ۲۵۰ میلیون تومانی مطالبه شده است.

شریعتمداری با اشاره به اهمیت تعاونی‌های مرزنشین برای واردات مواد اولیه به کشور، گفت: نباید به این دل خوش باشیم که از ظرفیت تعاونی‌های مرزنشین برای واردات کالای نهایی و مصرفی استفاده می‌کنیم، زیرا این مساله به ضرر بخش تولید است و در اشتغالزایی کشور نقش منفی ایفا می‌کند.

شریعتمداری گفت: لازم است از ظرفیت تعاونی‌های مرزنشین برای واردات مواد اولیه استفاده شود تا بدین ترتیب حمایت لازم از بخش تولید صورت گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه لازم است تعاونی‌ها سهم مناسبی از بازار‌های داخلی و ملی را داشته باشند، افزود: همچنین باید این تعاونی‌ها در اندیشه حضور در بازار‌های بین المللی باشند.

انتهای پیام/

بسته حمایتی دوم چه زمانی توزیع می‌شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
بابا کارمندان وضشون خوبه اونا که بیکارن درامد ندارن بدهید سبدو واسه کار مند نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
چرا نه سهام عدالت نه بسته به ما میدن نه چیز دیگه ای؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
سلام مگه ما ایرانی نیستیم من یه کشاورز همدانی م نه سهام عدالت بهمون دادن نه سبد کالا نه بسته حمایتی
-
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
کی واریز میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
-
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
خدا خودش کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
همان بسته اول به دست ما نرسید بسته دوم هم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
نظارتی وجود ندارد هرکسی هرطوری دلش می خواهد عمل میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
چرا برای همه واریز نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
کی واریز میشه برای ما که واریز نشد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
روز به روز قیمتها می‌ره بالا کرامت مردم تو این صفها میاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
سلام.اونايي که تا حالا بسته حمایتی نوبت اول را نگرفتن چه جوري ميخوای نوبت دوم را شروع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
چرا جلوی تورم رو نمی‌گیرید همه جای دنیا از بیکاران حمایت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
قرار بود تا پایان سال دو بسته دیگه به مددجویان بدین چی شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۰:۴۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
تازه از خواب بیدار شده میگه اشتغال زایی عجله کار شیطون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
برای چه کسانی واریز میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
جاماندگان چطوری میتونند ثبت نام کنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
هنوز بسته حمایتی اول به ما ندادن
Canada
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
اگر دولت حقوق بیکاری بده به جوانان .اونموقع مجبور میشه کار ایجاد کند .به هر جوان زمین کشاورزی .با دام پروری .برورش ماهی .بوقلمون شتر مرع وووو بدهید تا عدالت برقرار بشه .تمام دولتمندان صم و بکم شده اند یا خودشون را به خواب زده اند .
بخاطر ریشه کن کردن مشکلات مردم سرکارید
Canada
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
این کمک های چاره کار نیست .موقتی .کار اساسی از بین بردن ریشه فقر در کشوری غنی مثل ایران با منابع طبیعی سرشار است .فقط بخاطر عدم شفاف سازی از روز ازل بوده است .و ناکارامدی دولتمندان در جلوگیری از باند بازی .پارتی بازی .زن خوب .بوده است .در این چین حالتی عدالت برقرار نمیشه .عدالت نباشد . کانالهای معاند هم از این اختلاف طبقاتی سو استفاده میکنند .حقوق زیر 2 میلیون .100 درصد افزایش و حقوق دولتمندان همشون 20 دزصد کاهش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
یعنی یه کلاس مملکت داری را باید برای تمامی کشورها برگزار کنیید که از تجربیات شما استفاده کنند مدیونید اگر فکر کنید شوخی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۵۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
دولت موجود بیشتر به فکر طبقه متوسط است تا فقرا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
مردم خجالت نکشید
برای عید آجیل و میوه نخرید چون همه می خواهیم نخریم. چرا که نمی توانیم هم بخریم.
پس مقید نباشید و راحت باشید.
Iran (Islamic Republic of)
Ehsan
۲۲:۴۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
سوال دارم.
کسی دچار بیماری مزمن هست و حقوق ش 3 تومن هست
کسی که بیماری لاعلاج داره و حقوق ش جواب گوی مخارج درمانش نیست و 3 تومن میگیره.
کسی کرایه منزل میده و کلی قسط داره.
کسی پدرمادرشو نگه میداره.
کسی ممکنه طلب داشته باشه تو ماه هایی که دولت حساب ها رو چک کردن.
کسی که ممکنه چند ماه اضافه کاری داشته باشه و بعدا نداشته باشه.
کسی که بدهی داره
کسی بچه ی تحت درمان داشته باشه
کسی که در تهران زندگی میکنه که به مراتب گران تر از شهرهای دیگه ست.
آیا اینها مستحق نیستن آقای دولت.
اینه عدالت.شما از کجا میدانی که مشکلات مردم چی هست که برای یکی میدین و برای یکی نمیدین.من به شخصه در حقم ظلم شده با این طرز عدالت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
راجع به همه چی صحبت شده الا تیتر خبر که بسته دوم حمایتی باشه
Iran (Islamic Republic of)
حمیدصیدی
۲۲:۰۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
اقای وزیر به مردمی که واقعآاحتیاج دارن بسته بدید؛ اون میلیاردر ها همیشه بسته میگیرن پس ما بد بخت ها چی ما بیمه تامین اجتماعی نداریم ؛پنجاه بار ثبت نام کردم یه بار ثبت نشد بسته حمایتیم پارتی میخواد خداوکیل نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
به کارمندان با دریافتی زیر سه ملیون مرحله اول رو ندادن
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۱:۵۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
پس ما که بیمه نداریم کاره ثابت نداریم مستاجریم هزارویکی بدبختی پس چطوری شناسایی میشیم اولیشم نگرفتیم چه برسه دومیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
اميدوارم به مستحقش تعلق بگيره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
کارگربسته حمایتی نگرفته وبیکارهم نگرفته ولی زن که کارمنددولت است وسرپرست خانواده هم نیست بسته حمایتی گرفته این چه سومدیریته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
پس این همه درآمد یه کشوری که جز اولین ثروتمندان دنیاست چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۲۰:۲۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
سلام.بابا نمیدین بگین نمیدیم چرا این همه ملت رو مسخره میکنیدهمشونم ثروتمندا گرفتن سبد کالا رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
سه مرحله سبد حمایتی چی شد؟همون یک مرحله بود فقط!!!
Germany
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
سلام، بسته حمایتی براي من واريز نشده چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
جلال خسروپور
۱۸:۴۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
پس روستاییان چی اونها جز این کشور نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
این بسته ی حمایتی باید به همه حتی مسئولان داده بشود ودریافتی آن ها به زیرسه میلیون کاهش پیداکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
وقتیکه بیت المال رابه همه ندهی خودضدارزش وضدعدالت آشکارست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
منظورت از همه اونایی که بالای 3 میلیون حقوق میگیرن هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
برای حمایت ، دولت باید از ضعیف ترین قشر کارش رو شروع کنه ولی متاسفانه همیشه قشر بیکار جز هیچ نهادی نبودن به همین جهت نه سهام عدالت و نه بسته حمایتی و ...یعنی دولت نمی دونه که همچین قشری هست آیا جز آمار ایران نیستن پس چرا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
ما روستاییا و حاشیه شهر نشین ها که هنوز اولیش رو هم نگرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
اونایی که بیکارن چی. اونایی که بیمه ندارن چی. چطوری شناسایی میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
شناسایی نمیکنن
-
ارمیتا
۱۶:۱۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
من دوازده سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم به من ندادن گفتن شوهرت کارمند هست برید از اونجا بگیرید من دارم کار میکنم با سه تا بچه کوچیک شاید شوهرم با من مشکل داشته باشه نخواد این دویست تومن را بده من چکار باید کنم حقوقم هم پانصد تومن بیشتر نیست باید به کی گفت اینا را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
شوهرت با تو مشکل داره با بچه هاش که نداره ؟؟؟؟؟؟ اگه هم با هم مشکل دارین طلاق بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ح ش
۱۵:۵۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
سلام
من بازنشسته فرهنگی هستم و٢/۵حقوق میگیرم
آیا بسته حمایتی شامل ما نمیشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
اقاقراربودبسته حمایتی تاعیدواسه همه دوباربدن حالا تبدیل کردن به گروههای حمایتی چرایه حرفی رومیزنن بعدمیزنن زیرش ماهم شب عیدی لازم داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
اول ۳ بسته بود تا قبل عید شد ۲تا بعد هم دومی شد فقط برای مددجویان
جالبه
خیلی خیلی جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۵:۲۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
قرار بود سه بسته باشد چه زود شد دو بسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
من بیکارم بدون بیمه ثبت شکایت با سامانه هم داشتم پیامک هم اومد مبنی بر واجد شرایط مبنی بر پرداخت ولی هنوز واریز نشد اینا به فکر تامین منابع سبد دوم هستند
Germany
سارا
۱۴:۴۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
متاسفانه هیچوقت به قشر عشایران و روستاییان سبد کالا و حمایتی ندادن و چنین تصمیمی هم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان
۱۴:۲۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
با سلام
ما مربیان کانون پرورش که دو میلیون و پانصد هزار تومان میگیریم هنوز سبد حمایتی به ما تعلق نگرفته است
اعتراض هم کردیم ولی جواب نداده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
به کارمندا هم ندادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
هنوز بسته اول را به بازنشستگان تامین اجتماعی نداده اند !!!!!
Canada
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
بسته رو بهشون دادن
آخرین اخبار