رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز حذف نظام بروکراسی با هدف رفع اشکالات سیستمی بر سر راه انجمن‌های علمی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست صمیمی با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با اشاره به اصلاح هر نظام از طریق فضایی با نشاط، نقاد و منصف، گفت: نظام بروکراسی ایجاد شده در دانشگاه آزاد اسلامی علت اشکالات سیستمی بر سر راه انجمن‌های علمی است و در این راستا حذف نظام بروکراسی آغاز شده است.

وی برخی از نکات مطرح شده توسط دانشجویان را سیستمی و بخشی را نیز رفتاری عنوان و بیان داشت: طرح‌هایی با هدف رفع اشکالات در سطح دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار است که بزودی اجرایی خواهند شد.

طهرانچی با اشاره به این‌که نظام بروکراسی ایجاد شده در دانشگاه آزاد اسلامی علت اشکالات سیستمی بر سر راه انجمن‌های علمی است، تصریح کرد: در این راستا حذف نظام بروکراسی شروع شده است و انجمن‌های علمی نیز زیرمجموعه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌‎‌گیرند.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت‌ها و بودجه‌های انجمن‌های علمی بوسیله باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود تا این فرآیند‌ها منطقی‌تر و خوشه‌های کشوری تشکیل شود.

این مقام مسئول به اشکالات رفتاری در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و گفت: سیستمی برای حل بخشی از اشکالات این حوزه طراحی شده که از این طریق عملکرد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ارزیابی و پیگیری می‌شود.

محمدمهدی طهرانچی با اشاره به ارزیابی کارکنان دانشگاه براساس سامانه "خدمت" اظهار کرد: براساس میزان رضایت مراجعان، کارکنان حق جذب دریافت خواهند کرد که این سامانه از ابتدای سال آینده در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی و از ابتدای مهرماه در تمامی واحد‌ها اجرا می‌شود.

وی به انتقاد دانشجویان از سامانه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: این دانشگاه از ۱۲ سامانه آموزشی برخوردار که البته یکپارچه و نظارت‌پذیر نیستند و برای اصلاح آن‌ها سامانه جامع آموزشی در حال طراحی است تا بتوان بر عملکرد آن‌ها نظارت کرد.

طهرانچی به موضوع زمان اعلام نمرات دانشجویان از سوی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: نمرات مقطع کارشناسی حداکثر ظرف ۱۰ روز، نمرات مقطع کارشناسی ارشد ظرف ۲ ماه و دکتری نیز حداکثر تا پیش از آغاز ترم جدید باید اعلام شوند.

انتهای پیام/ گ

نظام بروکراسی در دانشگاه آزاد حذف می‌شود

برچسب ها: دانشگاه ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.