امسال؛ خبر‌های خوبی از مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد می‌شنویم/ دانشجویان دکتری فرمان موضوعات تحقیقاتی را به دست می‌گیرندمدیر کل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد گفت: اساسنامه مراکز تحقیقاتی برای اولین بار نوشته می‌شود.

داوود ثمری مدیر کل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاددر گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برخی از فعالیت‌های پژوهشی دچار مشکلات حقوقی هستند و ما برای حل این مشکلات حقوقی و برداشتن موانع سر راه در سال جاری برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیر کل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد ادامه داد: برای دریافت گرنت‌های پژوهشی مشکلات دست و پاگیری وجود دارد و البته نظام علم و فناوری دچار قوانین متعدد و گاهاً سختی است که ما با همکاری رئیس مرکز حقوقی دانشگاه آزاد این مشکلات و گیر و دارهای حقوقی را برطرف می‌کنیم.

وی با اشاره به ضمانت‌نامه‌های بانکی گفت: دستگاه‌های دولتی برای حمایت از پروژه‌های دانشجویی و ارائه تسهیلات آنان ضمانت‌نامه‌های مختلفی را مطالبه می‌کنند که ما برای حل اینگونه مشکلات و صدور راحت ضمانت‌نامه‌ها روند حقوقی را سرعت خواهیم بخشید.

ثمری درباره مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اظهار کرد: نتایجی که از مراکز تحقیقاتی در بحث دارایی‌های فکری منعکس شده است برای ما بسیار مهم هستند و قرار است برای تبادل بهتر دارایی‌های فکری، آیین نامه کامل مراکز تحقیقاتی نوشته شود.

برای موفقیت بیشتر باید اساسنامه‌ای محسوس داشت

وی ادامه داد: این آیین نامه برای پژوهش و فناوری مهم است و بر اساس تبصره‌های آن  پژوهش‌ها در کمیته‌های مجزا مورد بررسی قرار می‌گیرند و اگر دارای شرایط مورد نیاز بودند پرداخت‌های مالی بهتری برای آنان صورت می‌گیرد که همین موضوع می‌تواند به درآمدزایی محصولات دانشجویی کمک بسزایی کند.

مدیر کل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد با بیان اینکه اساسنامه مراکز تحقیقاتی برای اولین بار نوشته می‌شود، گفت: اگر قرار است در سال آینده بهتر وارد مسائل شویم و مشکلات را برطرف کنیم باید بتوانیم  اساسنامه‌ای محسوس داشته باشیم.

ثمری تصریح کرد: امیدواریم تا سال 98 خبرهای خوبی از مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد به گوش برسد ما در اردیبهشت ماه سال گذشته موافقتنامه‌ای با استان‌ها به امضاء رسانده‌ایم که بر اساس آن متوجه شدیم تعداد پژوهش‌هایمان افزایش داشته است.

مدیر کل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد با اشاره به اهمیت مراکز تحقیقاتی و برنامه جدید این مراکز برای سال جاری اظهار کرد: از امسال دانشجویان دکتری وارد مراکز تحقیقاتی می‌شوند‌ و در کنار آزمایشگاه و تجهیزات دانشگاهی کار خود را پیش می‌برند.

وی ادامه داد: همچنین از امسال اعضای هیئت علمی بیشتری وارد دانشگاه می‌شوند و علاوه بر برنامه‌های آموزشی، برنامه‌های پژوهشی را هم پیش ببرند و حضور مؤثرتری داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.