مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان در مراسم پنجمین یادواره شهدای فرهنگی گفت: فرهنگ شهادت، ایدئولوژی ارجح برای حفظ موازین وارزشهای انقلاب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید جاسم نعیمی، مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان در مراسم پنجمین یادواره شهدای فرهنگی که با حضور ساعدی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلام، بلاسم، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل، شمیل پور، امام جمعه شهرستان، صخری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، هزاریان، فرماندار دشت آزادگان و جمعی از مسئولان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ولادت امام علی (ع) و روز پدر گفت: بی اعتنایی به فرهنگ شهید و شهادت، بسنده کردن به شناخت ظاهری آن، تحمیل اندیشه‌هایی با قابلیت اثرپذیری از دسیسه‌های مستکبران جهانی و شناسایی نکردن هوشمندانه الگو‌های ضد ارزشی و غوطه ور شدن در گرداب ناملایمات فکری، نقطه پرتگاه جامعه به سوی چالش‌های دارای خصیصه متاثر از نگرش‌های فاقد عملکرد عقلایی خواهد بود.

فرهنگ شهادت، ایدئولوژی ارجح برای حفظ موازین و ارزش های انقلاب است

وی با اشاره به آسیب‌های استراتژی بعضی جریانات فکری در به انزوا کشاندن فرهنگ غنی شهادت، سعی در بیهوده نمایاندن آن و تعبیه کردن گسترده بستر برای کاهش اثرگذاری معیار‌های برخوردار از نقش راهبردی در راستای تحصیل و احیای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب ثمین اسلامی بیان کرد: نظام‌های زورگوی بین المللی با تغییر حقیقت موجود، هدف قرار دادن ریشه فرهنگ‌های جوامع مستقل و آزادی خواه و فراهم نمودن محیطی جهت ناکام گذاشتن آن‌ها در رسیدن به ماهیتی روشن، سعی در انتقال جهان بینی غربی با محوریت عبث دانستن تفکرات انقلابی و شهادت طلبی و پرده افکندن بر چشمان حقیقت جویان دارند.

فرهنگ شهادت، ایدئولوژی ارجح برای حفظ موازین و ارزش های انقلاب است

نعیمی، ناخرسندی کنونی سردمداران یاوه گوی جهانی از پیشرفت‌های انقلاب اسلامی به موازات سرآغاز دوره‌ای از تشکیل میثاق ملی با منشا زدودن سلطه فکری غرب گرا را نشان بارز تاثیر آرمان‌های شهید و شهادت و التزام فکری این آرمان به ضرورت تشکیل اندیشه‌هایی با ویژگی‌های شناسایی دلایل خودباختگی و طرد عوامل پیدایش آسیب‌های فرهنگی دانست.

در ادامه ساعدی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و شمیل پور، امام جمعه شهرستان به بررسی و ریشه یابی رستگاری انقلاب در تبعیت از فرهنگ استکبار ستیزانه در پرتو جان فشانی‌های شهیدان پرداختند.

گفتنی است در پایان از خانواده‌های شهدای فرهنگی با تقدیم هدایایی تقدیر شد.

فرهنگ شهادت، ایدئولوژی ارجح برای حفظ موازین و ارزش های انقلاب است

انتهای پیام/گ

شهادت راهی برای حفظ موازین و ارزش‌های انقلاب

برچسب ها: آموزش و پرورش ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۵ تير ۱۴۰۲
ارزش یک ایده به آثار سازنده و انسانی آن متکی بر نوعدوستی و خیرخواهی و صداقت و اعتماد و امید و امنیت است نه خونهایی که در راه آن ریخته میشوند. اکثر شهدای گرانقدر ما کمترین قدر را نداشتند چون نه معرفت داشتند و نه اخلاق اما جسور و مغرور و ماجراجو بودند. لعنت خدا بر آنان که به این افراد زالوصفت که از شدت فقر غذای رایگان بسیج را مغتنم میشمردند ، بدون درنظرگرفتن وضعیت فعلی، بها میدهند. تصور اینکه آنها در اوج ایمان با شهادت طلبی از جان خود گذشتند، اشتباه است زیرا اینها برای حیات خود ارزشی قائل نبودند و در درگیریهای کم اهمیت، بسادگی مرتکب قتل و جنایت میشدند و اگر جنگ نبود، بسیاری از انها مشکلساز جامعه می بودند. در جامعه غیرانسانی و متعفن ایرانی ، جز انقراض نسل ایرانی راهی برای حفظ امنیت جهان نیست. شهادت طلبی تحت تاثیر تمجید و تبلیغ دیگران اما خودکشی تحت فشار روانی جامعه و اطرافیان صورت یرد و در هر دوصورت اطرافیان عامل تمایل به مرگ فرد هستند.