معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: اعتبارات ویژه‌ای در بودجه سال آینده برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور پیش بینی شده است.

اعتبارات ویژه‌ای برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهدی  جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در نشست با فرمانداران و شهرداران برخی از شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های مالی در چند هفته گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعتبار اختصاص یافت.

وی ادامه داد: هزار میلیارد تومان در بوجه سال آینده در بحث پسماند برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده که امیدواریم شهرداران بتوانند این اعتبارات را جذب کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: همچنین در بحث بازآفرینی شهری اعتبارات خوبی برای شهرداری‌ها در سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: با عنایت کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی میزان قیر رایگان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از ۱۳ درصد به ۱۷ درصد افزایش یافت.

جمالی نژاد تصریح کرد: همچنین مقرر شد به شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر قیر رایگان بیشتری اختصاص یابد تا مشکلات این شهر‌ها تا حدودی برطرف شود.

وی تاکید کرد: شهرداران باید مطالبات خودشان از دستگاه‌های دولتی را وصول کنند تا بتوانند خدمات شهری بیشتری به مردم ارائه دهند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: شهرداران با ایده‌های نو به دنبال درآمدزایی برای شهرداری‌ها باشند.
وی تاکید کرد: برای پیشرفت و ترقی شهر‌هایی همچون زاهدان باید نسخه‌های جدیدی نوشته شود.

**مشارکت مردم ستون و خیمه توسعه است

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت:مشارکت مردم و نقش دادن به آنان در مدیریت شهری ستون و خیمه توسعه و پیشرفت منطقه و شهر است.

احمد علی موهبتی اظهار داشت: چنانچه وضعیت شهر‌ها خوب نباشد توسعه و آبادانی نیز در آن شهر رخ نخواهد داد بنابراین باید نقش مردم در مدیریت شهری را برجسته کرد.

وی تصریح کرد: نقش دادن به مردم در مدیریت شهری بسیاری از مشکلات شهرداری‌ها را برطرف می‌کند بنابراین شهرداران به این نکته توجه اساسی داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همان طوری که مردم در سبد کالاهایشان مبلغی را برای خوراک، پوشاک و ... در نظر می‌گیرند برای مدیریت شهری نیز چنین اقدامی انجام دهند تا شهری زیبا داشته باشیم.

وی بیان کرد: مشارکت مردم در امور شهری وقتی رخ می‌دهد که مردم به مسئولان خودشان اعتماد داشته باشند و راه این اعتماد تخصیص اعتبارات دولتی در حوزه شهری است.

موهبتی اظهار داشت: اگر بتوانیم اعتماد و مشارکت مردم را به دست بیاوریم بسیاری از مشکلات شهری برطرف خواهد شد.
وی بیان کرد: دولت برای اعتماد بخشی میان مردم و مسئولان باید اعتباراتی را در نظر بگیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب و دولت نگاه ویژه‌ای به استان دارند، اما ۱.۸ دهم بودجه کشور به این منطقه تخصیص می‌یابد.

وی بیان کرد: در چند ماه اخیر ۴۹ میلیارد تومان به شهرداری‌های سیستان و بلوچستان اعتبار تخصیص یافت تا بتوانند برخی از مشکلات خودشان را برطرف کنند.

موهبتی بیان کرد: همچنین مزایایی برای شهرداران سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده که شرط تحقق این مزایا پرداخت به موقع حقوق کارکنان شان است.

در این نشست شماری از فرمانداران و شهرداران جنوب سیستان و بلوچستان مشکلات حوزه‌های مدیریت شهری خودشان را مطرح کردند.

انتهای پیام/ع

 

برچسب ها: وزارت کشور ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار